پر بازدید ترین مطالب

8 راه عجيب کاهش وزن و لاغري


8 راه عجيب کاهش وزن و لاغري

خبرگزاري آريا – با 8 روش عجيب و غير عادي که مي‌تواند به کاهش وزن کمک کند آشنا شويد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، «مجله سلامت» نوشت: «همه ما مي‌دانيم که راه حل کاهش وزن استفاده از رژيم غذايي مناسب و انجام تمرينات ورزشي است. با خوردن غذاهاي سالم و کم کردن کالري ورودي به بدن مي‌‌توانيد خود را در حالت کاهش وزن و سوزاندن چربي قرار دهيد. اضافه کردن تمرينات ورزشي به رژيم غذايي مي‌تواند سرعت متابوليسم را افزايش دهد و تعداد کالري‌هايي که در روز سوزانده مي‌شود را بيشتر کند. همين امر موجب خواهد شد از دست دادن چربي‌هاي اضافي بدن راحت‌تر و سريع‌تر باشد. اما علاوه بر اين دو مورد گزينه‌هاي ديگري نيز براي کاهش وزن وجود دارد. در ادامه با برخي از روش‌هاي عجيب و غير عادي کاهش وزن آشنا مي‌شويم:
بو کردن سيب:
مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد که بو کردن سيب سبز مي‌تواند اشتهاي شما بين دو وعده غذايي را سرکوب کند. اصلا لازم نيست سيب را گاز بزنيد، بو کردن آن به تنهايي کافي خواهد بود. اين روش با موز نيز کار مي‌کند. اگر حس گرسنگي زيادي داريد و به خاطر کاهش وزن دوست نداريد، غذاي زيادي بخوريد، موز يا سيب را برداريد و بو کنيد.
استفاده از يک روبان:
زنان فرانسوي يک ترفند ساده براي کنترل غذاي مصرفي خود دارند. آنها يک روبان پارچه‌اي را دور شکم خود و زير لباس مي‌پوشند. زماني که روبان تنگ‌تر مي‌شود متوجه مي‌شوند که بايد دست از غذا خوردن بکشند و سير شده‌اند. اينکار به آنها کمک مي‌کند به طور آگاهانه جلوي مصرف زياد غذا را بگيرند.
عکس گرفتن:
قبل از اين که خوردن وعده غذايي خود را آغاز کنيد، از آن عکس بگيريد و به آن نگاه کنيد. همان طور که عکس را بررسي مي‌کنيد، متوجه مواردي خواهيد شد که قبلا آن را نديده‌ايد. ممکن است سس زيادي به سيب‌زميني آماده شده اضافه کرده باشيد. اين يک ترفند ساده است که به شما کمک مي‌کند به صورت آگاهانه جلوي ورود کالري اضافي به بدن را بگيريد.
نوشتن روي کاغذ:
اين ترفند نيز همانند گزينه قبلي عمل مي‌کند و باعث مي‌شود در مورد غذايي که مي‌خوريد هوشيارتر باشيد. يک مجله غذايي خوب بگيريد و هر چيزي که در روز مصرف مي‌کنيد را در آن يادداشت کنيد. در پايان هر روز به مقدار غذايي که مصرف کرده‌ايد نگاه کنيد و راه‌هايي براي بهبود عادت‌هاي غذايي خود بيابيد.
نشستن جلوي آينه:
خوردن غذا جلوي آينه مي‌تواند به شما کمک کند حجم غذاي مصرفي خود را کاهش دهيد. در اين صورت در مورد چيزي که مي‌خوريد، آگاه‌تر خواهيد بود. مطالعه انجام شده نشان مي‌دهد افرادي که وعده‌هاي غذايي خود را در جلوي آينه مصرف مي‌کنند 33 درصد کمتر غذا خواهند خورد.
شروع بزرگ:
هميشه روز خود را با بزرگ‌ترين وعده غذايي آغاز کنيد. سعي کنيد صبحانه را به طور کامل مصرف کنيد. اين کار به شما کمک مي‌کند ساعت‌ها سير بمانيد. شام را تا حد امکان کمتر کنيد. در اين شرايط کالري بيشتري از دست خواهيد داد.
تزيين با رنگ آبي:
آيا تا به حال به اين نکته توجه کرده‌ايد که چرا در رستوران‌ها از رنگ آبي استفاده نمي‌شود؟ زيرا رنگ آبي مي‌تواند باعث سرکوب اشتهاي فرد شود. اگر در اتاقي که با رنگ آبي تزيين شده است غذا بخوريد 33 درصد کمتر ميل خواهيد کرد. مثلا در بشقاب آبي غذا بخوريد. از دستمال کاغذي و سفره آبي استفاده کنيد. از به کار بردن رنگ‌هايي همچون قرمز، نارنجي و زرد که باعث تحريک اشتها مي‌شود، خودداري کنيد.
استفاده از وانيل:
شمع‌هايي که بوي وانيل دارند مي‌توانند اشتهاي شما را کمتر کند. افرادي که عاشق خوردن شيريني و مواد شيرين هستند بايد از اين شمع‌ها بعد از مصرف وعده غذايي خود استفاده کنند تا اشتهاي خوردن اين مواد را نداشته باشند.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب