پر بازدید ترین مطالب

11 ترفند شگفت انگيز براي تصفيه خون


11 ترفند شگفت انگيز براي تصفيه خون

خبرگزاري آريا – بدن شما، بدون خون غني از اکسيژن با تهديد مواجه مي‌شود چو همه اعضاي بدن از سلول‌ها گرفته تا غدد و ساير اندام‌ها و ارگان‌ها از خون تغذيه مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از آواي سلامت، بدن شما، بدون خون غني از اکسيژن با تهديد مواجه مي‌شود چو همه اعضاي بدن از سلول‌ها گرفته تا غدد و ساير اندام‌ها و ارگان‌ها از خون تغذيه مي‌کنند. در اين مطلب 11 راهکار طلايي براي داشتن خون سالم را به شما توصيه مي کنيم.
از محصولات بهداشتي طبيعي استفاده کنيد: لوسيون، کرم‌ها و لوازم آرايشي به طور مستقيم از طريق پوست جذب خون مي‌شود. اگر محصولاتي که استفاده مي‌کنيد حاوي مواد سمي باشد اين مواد به طور مستقيم وارد خون مي‌شود.
از مواد خوشبوکننده هوا استفاده نکنيد: اين محصولات سرشار از مواد مضر است که از طريق تنفس به خون و ريه راه پيدا مي‌کند و با قرار گرفتن روي پوست به طور مستقيم وارد خون مي‌شود. اين مواد خوشبوکننده حاوي مواد سرطان‌زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون‌ها را مختل مي‌کند.
مواد غذايي قليايي بخوريد: به طور طبيعي PH خون 7, 365 است اما برنامه غذايي به وجود آورنده اسيد مي‌تواند باعث تغيير اسيديته خون شود. مصرف قند، نوشابه، گوشت و مواد غذايي فرآوري شده را کاهش دهيد و برنامه غذايي قليايي اتخاذ کنيد. مواد غذايي قليايي شامل تمامي سبزيجات، آووکادو، نارگيل، ليموترش، گريپ فروت، عدس، لوبيا، سويا، مغز ميوه و تخمه‌ها مانند بادام، تخمه کدوحلوايي، کنجد و… است.
حرکت کنيد: اين‌طور ثابت شده که ورزش بهترين راه براي ساخت خون غني از اکسيژن است. ورزش علاوه بر اين، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب مي‌شود.
تنفس عميق داشته باشيد: با کشيدن نفس عميق اکسيژن وارد ريه شده و به طور مستقيم وارد خون مي‌شود.
حبوبات را بيشتر بخوريد: مصرف مواد غذايي غني از فيبر منجر به کاهش کلسترول آل دي آل و کاهش‌تري گليسيريد خون مي‌شود.
به اندازه کافي آهن مصرف کنيد: آهن در مولکول‌هاي هموگلوبين وجود دارد، در نتيجه براي توليد خون سالم و غني ضروري است. بيشتر زنان قبل از يائسگي با کمبود آهن مواجه‌اند و شايد نياز باشد که از مکمل استفاده کنند. از آنجا که مصرف بيش از حد قرص آهن مي‌تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمايش انجام دهيد. برخي منابع غذايي آهن شامل عدس، لوبيا، آلو، سبزيجات، گوشت قرمز و… است.
ويتامين ب مصرف کنيد: اين گروه از ويتامين‌ها از جمله ب 12، ب 6 و فولات براي کاهش ميزان هوموسيستئين خون لازم است. ميزان بالاي هوموسيستئين با انسداد سرخرگ‌ها و بيماري قلبي ارتباط داده شده است. بنابراين کنترل آن حياتي است.
سبزيجات بخوريد: کلروفيل يا سبزينه، ماده مغذي گياهي است که رنگ سبز را به گياهان مي‌دهد و شباهت زيادي به مولکول‌هاي هموگلوبين دارد. آهن منابع گياهي به تقويت خون کمک مي‌کند.
ادويه مصرف کنيد: فلفل قرمز با تحريک فعاليت قلبي عروقي و کاهش دادن فشارخون، روند تصفيه خون را سرعت مي‌بخشد. براي تقويت سيستم قلبي عروقي، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنيد.
آلوئه ورا بخوريد: سال‌هاست که از اين گياه براي تقويت خون استفاده مي‌شود. اين گياه خاصيت ضدالتهابي دارد غني از اسيدهاي آمينه، آنزيم، کلروفيل، ويتامين و مواد معدني است.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب