پر بازدید ترین مطالب

چالش فولکس واگن در پي استقبال از گلف GTE؛ محبوبيت دردسرساز هاچ بک هيبريدي


چالش فولکس واگن در پي استقبال از گلف GTE؛ محبوبيت دردسرساز هاچ بک هيبريدي

خبرگزاري آريا – با وجود اينکه فولکس واگن يکي از بزرگترين توليد کننده هاي خودرو در جهان محسوب مي شود و بسياري از ما اين توليد کننده را به خاطر کارخانه هاي بزرگ آن مي شناسيم اما اين خودروساز بخاطر حجم بسيار زياد سفارش خودروي گلف جي تي اي دچار مشکل شده است و نميتواند همه ي نياز بازار را پاسخ دهد.
در ابتدا پاسخ فولکس واگن به حجم بالاي تقاضاي هاچبک 5 در گلف جي تي اي افزايش ساعت کاري کارکنان کارخانه توليد کننده اين خودرو و دو برابر کردن شيفت کاري خط توليد آن بود.
اين موضوع سبب شد تا خروجي کارخانه از 35 خودرو در روز به 70 خودرو در روز برسد که يعني ماهانه حدود 2100 عدد از اين مدل راهي جاده ها مي شدند اما اين راه حل نيز کارساز نبوده و همچنان اين خودروساز نمي تواند تمام نياز بازار را تامين کند.
بايد درنظر داشت که فقط فروش اين خودرو در اروپا در 11 ماه حدودا 12 هزار دستگاه بوده است که اين نشانه اي از تقاضاي بالاي جهاني براي گلف الکتريکي است.

با توجه به عدم توانايي فولکس واگن در برآورده کردن نياز بازار ثبت سفارش از اين خودرو در انگلستان متوقف شده و بنابر گفته هاي مسئولان محلي سفارش هاي ثبت شده نيز در چندين ماهه آينده به دست خريداران خواهد رسيد.
به نظر مي رسد که اين سازنده آلماني براي توليد اين خودرو با چالش هايي روبرو است که هنوز اطلاعات خاصي از آن ها منتشر نشده و براي ما ناشناخته است.
اين خودروساز از ابتداي سال 2017 تا پايان ماه يازدهم اين سال تنها چيزي در حدود 7500 دستگاه گلف جي تي اي را در اروپا فروخته و به دست خريدار رسانده است که براي خودروسازي با عظمت فولکس واگن عدد بزرگي نبوده و در واقع حتي کم هم محسوب مي شود.
بنابراين به نظر نمي رسد که اين توليدکننده توانايي افزايش توليد محصولات خود را نداشته باشد احتمالا موضوع چيز ديگري بوده و چالش هاي ديگري فولکس واگن را درگير خود کرده است.
با اين حال مديران اين کمپاني آلماني وعده داده اند که بزودي تيراژ ساخت اين مدل را بالاتر برده و نياز بازار را سريعتر مرتفع خواهند کرد.

در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاهي کلي به مشخصات اين خودروي محبوب داشته باشيم:
اين خودرو هيبريدي به يک موتور درون سوز و الکتريکي مجهز است. موتور بنزني از حجم 1.4 ليتر و قدرت 150 اسب بخار برخوردار بوده و موتور الکتريکي نيز توانايي توليد قدرتي 102 اسب بخاري دارد.
همچنين جعبه دنده اي که فولکس واگن مخصوص اين مدل توسعه داده يک گيربکس دو کلاچه 6 سرعته است.
اين گلف محبوب تا سرعت 50 کيلومتر بر ساعت را تنها با استفاده از قواي محرکه الکتريکي خود طي کرده و با يک بار شارژ مي تواند به کمک باتري ليتيوم يوني خود که توانايي مصرف 8.7 کيلو وات انرژي در هر ساعت را دارد، مسافتي در حدود 880 کيلومتر را طي کند.
با استفاده از جريان مستقيم 2.3 کيلوواتي برق و در حالت شارژ 100 درصد (100% SOC) باتري اين خودرو در 3 ساعت و 45 دقيقه و با استفاده از جريان مستقيم 3.6 کيلوواتي برق و در حالت شارژ 100 درصد (100% SOC) باتري آن در 2 ساعت و 15 دقيقه پر خواهد شد.

گفته مي شود براساس چرخه ترکيبي مصرف سوخت گلف جي تي اي در هر 100 کيلومتر چيزي مابين 1.6 تا 1.8 ليتر سوخت مصرف کرده و 12 تا 11.4 کيلوات ساعت انرژي خرج مي کند.
براساس تست هاي سرعت صورت گرفته اين گلف برقي مي تواند از 0 کيلومتر در ساعت به سرعت هاي 80 و 100 کيلومتر در ساعت به ترتيب در زمان هاي 4.9 ثانيه و در 7.6 ثانيه دست پيدا کند. از طرف ديگر نهايت سرعتي که اين هاچيک 5 درب مي تواند به آن دست پيدا کند 222 کيلومتر در ساعت است.
بد نيست بدانيد با در نظر گرفتن مسافران 75 کيلوگرمي وزن خودرو چيزي در حدود 1600 کيلوگرم خواهد بود.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب