پر بازدید ترین مطالب

همکاري شارپ و Japan Display براي تصاحب سهم بيشتري از بازار تلويزيون هاي OLED


همکاري شارپ و Japan Display براي تصاحب سهم بيشتري از بازار تلويزيون هاي OLED

خبرگزاري آريا – کمپاني شارپ عزم خود را جزم کرده تا سهمي درخور توجه را در بازار نمايشگرهاي OLED به دست آورد. براي نيل به اين هدف کمپاني مذکور قصد دارد با يکي از رقباي اصلي خود يعني Japan Display وارد يک شراکت راهبردي شود.
يکي از مديران ارشد شارپ در اين خصوص به خبرنگاران گفت: «ما مي خواهيم يک اتحاد ژاپني ايجاد نماييم تا بتوانيم بهتر و موثرتر با توليد کنندهاي کره اي که بازار را قبضه کرده اند به رقابت بپردازيم.»
اوايل سال 2017 بود که شارپ اعلام کرد قصد دارد به طور جدي وارد بازار تلويزيون هاي OLED شود، اما چندي بعد ال جي به عنوان يکي از مهمترين بازيگران در اين عرصه رسماً از سرمايه گذاري 7.8 ميليارد دلاري براي افزايش ظرفيت توليد و توسعه تکنولوژي هاي تازه در اين عرصه خبر داد. مسئله اي که سبب شد شارپ در تصميم خود کمي دچار ترديد شود.

البته مدير ارشد کمپاني شارپ اعلام کرده که پيش از تشکيل اتحاد ژاپني لازم است تا مجوزهاي آن از طرف دولت صادر شود، چرا که به طور معمول در چنين شرايطي امکان برهم خوردن شرايط براي رقابت آزاد وجود دارد.
مسئله بعدي که پيش از هرگونه توافقي مي بايست در مورد آن گفتگو شود، سرنوشت فناوري جديد و اختصاصي JOLED است که توسط Japan Display توسعه يافته. به طور قطع سرنوشت آينده همکاري دو کمپاني ارتباط بسيار عميقي با نحوه سرمايه گذاري ها روي تکنولوژي مذکور براي توليد پنل هاي OLED پرينت شده دارد.
هر سال تقاضا براي پنل هاي OLED، چه از طرف کاربران خانگي و تجاري و چه از طرف توليد کنندگان، در حال افزايش است. اما با وجود بازيگران بزرگي چون سامسونگ و ال جي که تقريباً تمام بازار را در اختيار خود دارند، ظهور قطب هاي جديد مي تواند بسيار دشوار باشد.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب