پر بازدید ترین مطالب

مقابله با فشار خون


این مواد غذایی، ریز و درشت مغذی‌های کلیدی برای مبارزه با پرفشاری خون یعنی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فیبر، امگا۳ و پروتئین را دارا هستند. اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، کاهش وزن در حد چند کیلو هم به کاهش علائم کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده که جایگزینی وعده غذایی صبحانه یا شام با وعده کم‌کالری، کم کربوهیدرات و کم‌چربی و پرپروتئین به کاهش فشار خون کمک می‌کند. اگر میزان خوراکی‌های روزانه را کم کنید و نیمی از بشقاب شما در هر وعده را سبزی تشکیل دهد، می‌توانید قسمتی از نیاز روزانه به سبزی مورد نیاز را برطرف کنید.

گریپ فروت، تأثیرات خوبی در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک نشان داده است درحالی‌که لیمو ترش چندان مؤثر نبوده است. کاهش نمک روزانه در واقع کم کردن مصرف سدیم است که نه‌تنها در نمک خوراکی که در غذاهای آماده، سوسیس، کالباس، چیپس، پفک و انواع سس‌ها وجود دارد.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب