پر بازدید ترین مطالب

مسدودکننده تبلیغات جدید مرورگر کروم از ۱۵ فوریه آغاز به‌کار خواهد کرد


اکثر کاربران از مسدودکننده‌های تبلیغات در هنگام وب‌گردی استفاده می‌کنند که البته چندان بدون ایراد هم نیستند. این نرم‌افزارها تمام تبلیغات‌ها را به‌طور کلی مسدود کرده که این به معنی آسیب به حقوق قانونی یک ناشر است. گوگل از یک مسدودکننده جدید در مرورگر کروم استفاده کرده که کمی متفاوت از دیگر هم‌نوعان خود عمل می‌کند. این کمپانی اعلام کرده که مسدودکننده جدیدش از روز ۱۵ فوریه کار خود را آغاز خواهد کرد.

تبلیغات منابع اصلی کسب درآمد ناشران آنلاین و وب‌سایت‌های موجود هستند. اکثر این ناشران شیوه‌‌های پذیرفته‌ای را اتخاذ کردند تا تعادلی بین جریان درآمدهای حیاتی و تجربه کاربری برقرار کنند. با این‌حال شمار اندکی از این وب‌سایت‌ها به تبلیغات مخرب و آزاردهنده تکیه کردند که دلیل استفاده کاربران از مسدودکننده‌های تبلیغات را توجیه می‌کند.

تفاهم برای تبلیغات بهتر، استانداردهای تبلیغاتی بهتری برای کمک به شرکت‌هایی مانند گوگل برای بهبود تجربه کاربران با تبلیغات آنلاین را به همراه دارد. گوگل در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد که از اوایل سال ۲۰۱۸ از استانداردهای بهتری برای تبلیغات پشتیبانی خواهد کرد. اگر یک وب‌سایت از استانداردهای تعیین شده تخطی کند این عمل از طریق بخش گزارش تجربه کاربری، گزارش خواهد شد. آن‌ها می‌توانند سایت خود را پس از برطرف کردن این نواقص و رفع نقض استانداردها برای بازبینی مجدد توسط کارشناسان ثبت کنند.

اخیرا نیز شنیده بودیم که گوگل در نسخه جدید مرورگر خود از مسدودکننده تبلیغات تازه‌ای استفاده کرده است. این کمپانی به‌تازگی تایید کرد که از این پس مرورگر کروم تمام تبلیغات وب‌سایت‌هایی را که برای مدت بیش از ۳۰ روز در وضعیت “مردودشده” در بخش گزارش تجربه کاربری باقی مانده باشند به‌طور خودکار مسدود خواهد کرد.

تبلیغاتی که با این استانداردها مطابقت نداشته باشند مسدود خواهند شد، اما اگر هر تبلیغاتی با این استانداردها هم‌خوانی داشته باشد مجاز به نمایش خواهند بود. همان‌گونه که می‌بینید، این شیوه عمل مسدودکننده گوگل متفاوت از نحوه عملکرد دیگر مسدودکننده‌های شخص ثالث است. در هر حال ناشران مجاز نباید هیچ‌گونه نگرانی در این‌باره داشته باشند.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب