پر بازدید ترین مطالب

مدير عامل پورشه: تسلا را رقيب خود نمي دانيم


مدير عامل پورشه: تسلا را رقيب خود نمي دانيم

خبرگزاري آريا – حدود دو سالي مي شود که آقاي اليور بلوم بر صندلي رياست کمپاني آلماني پورشه تکيه زده است. قبل از او آقاي ماتياس مولر عهده دار اين سمت بود که با تصميمات اتخاذ شده به کمپاني مادر يعني فولکس واگن نقل مکان کرده و اکنون مديريت اين کمپاني بزرگ را بر عهده دارد. اين تغييرات احتمالا به دليل رسوايي مربوط به تقلب در اعلام ميزان آلايندگي در گروه فولکس واگن انجام شد.

به هر ترتيب آقاي بلومه که قبلا مدير بخش توليد پورشه بود، با ارتقاي سمت اکنون به عنوان مدير عامل اين شرکت پر افتخار شناخته مي شود.
همانطور که قبلا نيز به اطلاعتان رسانده ايم، کمپاني پورشه بر اساس استراتژي جديد خود وارد عرصه خودروهاي الکتريکي خواهد شد.
در اين راستا کانسپت Mission E اولين خودروي تمام برقي اين شرکت خواهد بود که از سال 2019 وارد فاز توليد مي شود. در ادامه نيز اين کمپاني قصد دارد تا سال 2023 نيمي از محصولات خود را با پيشرانه هاي الکتريکي راهي خيابان ها کند.

برخي گمانه زني ها حکايت از آن دارند که اولين خودروي برقي پورشه رقيب مستقيم تسلا مدل S خواهد بود، اما آقاي بلوم در مصاحبه با فايننشال تايمز تاکيد کرده که قرار نيست اين اتومبيل با مدل S رقابت کند. وي در اين باره گفته:
پورشه از روش هاي اختصاصي خود پيروي مي کند. ما در گذشته اين راه را در پيش گرفته ايم و در آينده نيز آن را ادامه خواهيم داد. بنابراين خيلي مهم نيست که تسلا چه کاري انجام مي دهد.
آقاي بلوم در ادامه صحبت هاي خود به تمجيد از بنيانگذار و مدير عامل تسلا پرداخته و از ايلان ماسک به خاطر نوآوري هايي مثل استفاده از صفحه نمايش بزرگ به اندازه ipad و کمک به پيشرفت صنعت خودرو تشکر کرده است. البته آقاي بلوم بيشتر به خاطر “برداشتن گام نخست” تسلا را شايسته احترام مي داند.

اگر چه پورشه و تسلا هر دو جزو خودروسازان مطرح دنيا هستند، اما ساخته هاي آنها تفاوت هاي بنياديني با هم دارند. در حالي که پورشه جزو برندهاي سنتي به حساب مي آيد، تسلا نام خود را به عنوان يک خودروساز پيشرفته بر سر زبان ها انداخته است. مدير عامل پورشه افزوده که سود ده بودن امري حياتي براي اين کمپاني است، اما براي تسلا اين مساله چندان اهميت ندارد.

در مقطع زماني کنوني، اوضاع براي پورشه بسيار مطلوب است؛ زيرا آمار فروش محصولات اين شرکت بيش از هر زمان ديگري بوده و سود مناسبي هم عايد آن مي شود.
بد نيست بدانيد خودروهاي پورشه به طور ميانگين 99,000 دلار قيمت داشته و فروش هر يک از آنها سودي برابر با 17,250 دلار نصيب اين خودروساز آلماني مي کند. طبق آمار، در شش ماهه نخست امسال پورشه موفق به فروش 126,497 خودرو شده است.

با توجه به اين آمار و حاشيه سود بالايي که پورشه دارد، اين کمپاني مي تواند بر روي موفقيت Mission E و مدل هاي بعدي به خوبي سرمايه گذاري نمايد.
شايد در آينده محصولات پورشه آنقدر پيشرفته شوند که اين بار ايلان ماسک به تمجيد از آنها پرداخته و مديريت اليور بلومه را تحسين کند!



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب