لبنيات کم چرب بخوريد تا کمتر دچار افسردگي شويد



مفیدستان:

لبنيات کم چرب بخوريد تا کمتر دچار افسردگي شويد


خبرگزاري آريا-تيمي از محققان ژاپني و چيني عنوان کرده اند افرادي که محصولات لبني کم چرب بين يک تا چهار وعده در هفته مصرف مي کنند کمتر دچار افسردگي مي شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا،به گفته محققان افرادي که شير و ماست کم چرب بيش از محصولات لبني پرچرب مصرف مي کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگي قرار دارند.
همواره مصرف محصولات لبني با طيف وسيعي از فوايد سلامت جسمي مرتبط بوده است، اما تاثير آن بر سلامت روان همچنان ناشناخته باقي مانده بود. حال مطالعه جديد نشان مي دهد افرادي که لبنيات کم چرب مصرف مي کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگي قرار دارند.
پرفسور ريوچي ناگاتومي از دانشگاه توهوکو و همکارانش در چين و ژاپن، ارتباط بين محصولات لبني پرچرب و کم چرب را با علائم افسردگي نظير خستگي، غم و اندوه، اضطراب، درماندگي و نااميدي مورد بررسي قرار دادند.
اين مطالعه شامل ۱۱۵۹ فرد بزرگسال ژاپني بين رده سني ۱۹ تا ۸۳ سال بود. از بين اين تعداد ۸۹۷ مرد و ۲۶۲ زن مبتلا به افسردگي بودند.
محققان از شرکت کنندگان در مورد ميزان مصرف ماست يا شير پرچرب و کم چرب سوال کردند. علائم افسردگي افراد با استفاده از ۲۰ سوال متمايزکننده افراد مبتلا به افسردگي و بدون بيماري ارزيابي شد.
نتايج نشان داد افرادي که بين يک تا چهار وعده در هفته محصولات لبني کم چرب مصرف مي کردند کمتر مبتلا به افسردگي بودند. البته در اين مطالعه هيچ ارتباطي بين مصرف لبنيات پرچرب و افسردگي يافت نشد.
محققان گمان مي کنند اسيدچرب ترانس موجود در شير پرچرب که با افسردگي مرتبط است، موجب از بين رفتن تاثير ضدافسردگي ماده موجود در شير موسوم به تريپتوفان مي شود.
سلامت نيوز: لبنيات کم چرب بخوريد تا کمتر دچار افسردگي شويد



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

برچسب ها

اندکی تفکر …

شغلی که عشق داری بهش انتخاب کن ، که در طول عمر زندگیت یک روز هم کار نکنی.
کنفوسیوس