فواید ورزش در آخر هفته‌



مفیدستان:

این یافته‌ها مبنی بر تحقیقاتی است که بر روی ۶۴۰۰۰ فرد بزرگسال بالای ۴۰ سال در انگلیس و اسکاتلند صورت گرفته است. محققان دانشگاه لو برو و سیدنی اطلاعات افرادی را که بالای ۱۸ سال ورزش می‌کردند را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها پی بردند که مهم نیست چند بار در هفته و یا چه مدت ورزش می‌کنند، بلکه تا زمانی که از راهکارهای  فعالیت ورزشی پیروی کنند از مزایای سلامتی برخوردار می‌شوند.

کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری‌ها

این خبر خوبی برای کسانی است که زندگی پر مشغله‌ای دارند. بر اساس این تحقیق آن‌ها می‌توانند آخر هفته فعایت‌های بدنی را انجام دهند. در مقایسه با آن‌هایی که اصلاً ورزش نمی‌کنند، افرادی که اهل ورزش هستند؛ چه به طور منظم و چه نامنظم، کمتر در خطر مرگ‌ ناشی از سرطان ، گرفتگی رگ که منجر به حمله‌های قلبی و سکته‌ی قلبی می‌شود، قرار دارند.

اشخاصی که فعالیت ورزشی خود را در آخر هفته انجام می‌دهند، در مقایسه با آن‌هایی که هیچ فعالیتی ندارند ۴۱ درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و ۱۸ درصد کم‌تر در خطر سرطان قرار دارند. آن‌هایی که به طور منظم سه بار یا بیشتر در هفته ورزش می‌کنند ۴۱ درصد و ۲۱ درصد خطر این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند. محققان بیان کردند: حتی فعالیت با شدت پایین نیز به طور چشم‌گیری این خطرات را ۳۷ درصد و ۱۴ درصد پایین می آورد.

چقدر فعالیت باید داشته باشم؟

افراد ۱۹ تا ۶۴ ساله باید سعی کنند حداقل به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه آیروبیک یا فعالیت‌هایی همچون دوچرخه سواری یا پیاده روی  تند در طول هفته داشته باشند. تمرینات قدرتی مانند کار با وزنه ۲ بار یا بیشتر در هفته  که بر روی تمام عضلات کار کند، انجام‌ دهند همچنین ۷۵ دقیقه آیروبیک با شدت بالا مثل دویدن یا تنیس یک نفره به صورت هفتگی انجام دهند. تمرینات قدرتی بهتر است بر روی عضلات اصلی بر اساس زمان پیشنهاد شده انجام شود.

یا حتی هر هفته ترکیبی از آیروبیک شدید و آهسته مثل دویدن یک ساعته در دو زمان ۳۰ دقیقه‌ای به صورت مجزا و ۳۰ دقیقه پیاده روی تند و در کنار آن تمرینات قدرتی ۲ یار یا چند بار در هفته بر روی تمام عضلات انجام دهند.

دکتر گاری ادنوان نویسنده و کارشناس فعالیت‌های فیزیکی و سلامت بیان کردند: ویژگی مهم ورزش کردن در این است که هدفمند باشد و قصد آن بالا بردن سلامت فرد باشد. او افزود: تعهد به داشتن یک زندگی فعال و پرجنب و جوش معمولاً توأم با انتخاب‌های سالم دیگر در زندگی است که باعث تغییر در جرم‌ حجمی بدن می‌شود که سلامت فرد را تضمین می‌کند.

هر چیز کوچکی را به حساب آوردن

این مطالعات قادر نیستند پیوند مشخصی بین فعالیت بدنی و کاهش خطر سلامتی را به صورت انفرادی نشان دهند. اما تحقیقات جامعی که انجام شد، نشان داد، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و همچنین کنترل وزن و فشار خون و کاهش علائم افسردگی را کم کند.

جاستین وارنی بیان کرد: بیشترین مزایای سلامتی با ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط هفتگی بدست می‌آید. به هر حال هر تلاش کوچکی و حتی ۱۰ دقیقه فعالیت بدنی فوایدی برای سلامتی شما را فراهم می‌کند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط

ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید استسایت بیتوته ۱۳۹۵۱۱۱۲ زندگی ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید است افرادی که در طول هفته‌ زمان برای ورزش کردن ندارند در روزهای آخر هفته‌ ورزش کنند‎ افرادی که در… فواید ورزش بیشتر توصیه‌های ورزش برای بانوان ورزشکارسایت بیتوته ۵ روز پیش تا نوروز کیلو وزن کم کنید فواید ورزش در زندگی ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید است فواید یوگا یوگا کمر درد را کاهش می‌دهد دلیل عصبانیت چند ورزش برای بیشتر نتایج خبر ورزش در آخر هفته را از یاد نبرید الو دکتر ۱ روز پیش اشخاصی که فعالیت ورزشی خود را در آخر هفته انجام می دهند، در مقایسه با آن هایی که هیچ فعالیتی ندارند ۴۱ درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و ۱۸ درصد کم تر در خطر سرطان قرار دارند نتایج بیشتر ادامه نتایج وب فواید عجیب ورزش در روزهای آخر هفته‌بهترین ها فوایدعجیبورزشدرروزهایآخرهفته ۱۳۹۵۱۱۵ برابری فواید ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه بهترینها به نقل از سایت ، بررسی‌ها بر روی بیش از ۶۰ هزار نفر نشان داده است که بیشتر علم ورزش مجله تندرستی و علوم ورزشی ۳ روز پیش شود؟ نتیجه یک تحقیق پیشنهاد می‌کند، انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی در طول یک هفته بیشتر علم ورزش چرا ورزش در آخر هفته‌ها می‌تواند مفید واقع شود؟ ۱۳۹۵۱۱۱۶ منبع تلگرام به اشتراک بگذارید برچسب ها فواید ورزش کردنورزش در آخر هفته مطالب مشابه چرا مصرف نوشیدنی الکلی باعث چاقی می‌شود؟ ۰ چرا مصرف نوشیدنی الکلی باعث بیشتر غذاهافواید ورزش، فواید ورزش کردن ۱۳۹۴۶۷ تردمیل ورزش های استقامتی آمادگی جسمانی ورزش در تابستان برنامه ریزی ورزشی اهمیت ورزش استفاده از سونا و جکوزی ورزش در دوران بارداری اصول پیاده روی ورزش صبحگاهی فواید ورزش بیشتر ورزش در روزهای آخر هفته به اندازه ورزش روزانه مفید استمجله بانوان ورزشدرروزهایآخرهفتهبهاندازهورزش ۱۳۹۵۱۱۱۲ طراحی و توسعه مجله اینترنتی بانوان ورزش در روزهای آخر هفته به اندازه ورزش روزانه مفید استاهداف و فواید ورزش فواید ورزش شبانه فواید ورزش روزانه فواید ورزش در بیشتر ورزش در آخر هفته‌ را از یاد نبریدالو دکتر ورزشدرآخرهفتهراازیادنبرید دیروز ورزش در آخر هفته‌ را از یاد نبرید نتیجه یک تحقیق پیشنهاد می‌کند، انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد به طور میانگین ۱۵۰ بیشتر غذاهافواید و مضرات ورزش شنا ۱۳۹۳۱۲۱۹ تردمیل ورزش های استقامتی آمادگی جسمانی ورزش در تابستان برنامه ریزی ورزشی اهمیت ورزش استفاده از سونا و جکوزی ورزش در دوران بارداری اصول پیاده روی ورزش صبحگاهی فواید ورزش بیشتر ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید استزکریا ورزشدرروزهایآخرهفته‌بهاندازهو ۱۳۹۵۱۱۱۴ بنابراین افرادی که در طول هفته‌ زمان برای ورزش کردن ندارند می‌توانند در روزهای آخر هفته‌ برای این کار وقت بگذارند یکی از محققان در این باره می‌گوید میلیون‌ها نفر بیشتر فواید عجیب ورزش در روزهای آخر هفته‌بهترین ها فوایدعجیبورزشدرروزهایآخرهفته ۱۳۹۵۱۱۵ برابری فواید ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه بهترینها به نقل از سایت ، بررسی‌ها بر روی بیش از ۶۰ هزار نفر نشان داده است که بیشتر علم ورزش مجله تندرستی و علوم ورزشی ۳ روز پیش شود؟ نتیجه یک تحقیق پیشنهاد می‌کند، انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی در طول یک هفته بیشتر علم ورزش چرا ورزش در آخر هفته‌ها می‌تواند مفید واقع شود؟ ۱۳۹۵۱۱۱۶ منبع تلگرام به اشتراک بگذارید برچسب ها فواید ورزش کردنورزش در آخر هفته مطالب مشابه چرا مصرف نوشیدنی الکلی باعث چاقی می‌شود؟ ۰ چرا مصرف نوشیدنی الکلی باعث بیشتر غذاهافواید ورزش، فواید ورزش کردن ۱۳۹۴۶۷ تردمیل ورزش های استقامتی آمادگی جسمانی ورزش در تابستان برنامه ریزی ورزشی اهمیت ورزش استفاده از سونا و جکوزی ورزش در دوران بارداری اصول پیاده روی ورزش صبحگاهی فواید ورزش بیشتر ورزش در روزهای آخر هفته به اندازه ورزش روزانه مفید استمجله بانوان ورزشدرروزهایآخرهفتهبهاندازهورزش ۱۳۹۵۱۱۱۲ طراحی و توسعه مجله اینترنتی بانوان ورزش در روزهای آخر هفته به اندازه ورزش روزانه مفید استاهداف و فواید ورزش فواید ورزش شبانه فواید ورزش روزانه فواید ورزش در بیشتر ورزش در آخر هفته‌ را از یاد نبریدالو دکتر ورزشدرآخرهفتهراازیادنبرید دیروز ورزش در آخر هفته‌ را از یاد نبرید نتیجه یک تحقیق پیشنهاد می‌کند، انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد به طور میانگین ۱۵۰ بیشتر غذاهافواید و مضرات ورزش شنا ۱۳۹۳۱۲۱۹ تردمیل ورزش های استقامتی آمادگی جسمانی ورزش در تابستان برنامه ریزی ورزشی اهمیت ورزش استفاده از سونا و جکوزی ورزش در دوران بارداری اصول پیاده روی ورزش صبحگاهی فواید ورزش بیشتر ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید استزکریا ورزشدرروزهایآخرهفته‌بهاندازهو ۱۳۹۵۱۱۱۴ بنابراین افرادی که در طول هفته‌ زمان برای ورزش کردن ندارند می‌توانند در روزهای آخر هفته‌ برای این کار وقت بگذارند یکی از محققان در این باره می‌گوید میلیون‌ها نفر بیشتر ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید است ورزشدرروزهایآخرهفتهبهاندازهورزشر ۹ روز پیش یکی از محققان در این ب ورزش در روزهای آخر هفته‌ به اندازه ورزش روزانه مفید است فواید ورزش در زندگی افرادی که در طول هفته‌ زمان برای ورزش کردن ندارند در روزهای بیشتر ورزش در آخر هفته‌ را فراموش نکنیدبرترین ها مجله اینترنتی برترین ها ورزشدرآخرهفته‌رافراموشنکنید دیروز انجام فعالیت ورزشی در یک یا دو جلسه در آخر هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد به طور میانگین ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی در طول یک هفته برای همه توصیه می‌شود و این میزان فعالیت بیشتر

برچسب ها

اندکی تفکر …

کسی که تفکرش با تو متفاوت است ، دشمنت نیست !
انسان دیگری است با دیدگاهى دیگر، فقط همین ...
اگر فقط همین یک اصل را بپذيريم ; روابط مان بهتر خواهد شد و زندگى سرشار از آرامش