پر بازدید ترین مطالب

فوايد آنتي اکسيدان ها براي سلامت


فوايد آنتي اکسيدان ها براي سلامت

خبرگزاري آريا – آنتي اکسيدان ها مواد شيميايي طبيعي هستند که موجب توقف فعاليت ساير مواد شيميايي موسوم به راديکال هاي آزاد مي شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، راديکال هاي آزاد به طور طبيعي در بدن تشکيل مي شوند و در واقع نقش مهمي در بسياري از فرآيندهاي روزانه نظير ورزش و متابوليسم ايفاء مي کنند. اما وجود ميزان بالا راديکال هاي آزاد در بدن مي تواند خطرناک باشد چراکه با آسيب به سلول ها مي توانند منجر به سرطان شود.
بدن براي مقابله با راديکال هاي آزاد شروع به توليد مقاديري آنتي اکسيدان هاي موردنياز مي کند و فرد مي تواند از طريق يک رژيم غذايي سالم، بخصوص ميوه ها و سبزيجات رنگي، بقيه آنتي اکسيدان هاي لازم را دريافت کند.
آنتي اکسيدان هاي معروف غذايي و منابع اين ماده عبارتند از:
• بتا کاروتن: هويج، کدو، سيب زميني شيرين.
• ليکوپن: گريپ فروت صورتي، گوجه فرنگي (پخته شده)، هندوانه.
• لوتئين: بيشتر سبزيجات سبز برگ سبز.
• سلنيوم: غلات، منابع پروتئين، آجيل، حبوبات.
• ويتامين A: کره، تخم مرغ، شير، کبد.
• ويتامين C: انواع توت ها، پرتقال و ديگر مرکبات، طالبي، فلفل دلمه اي، کلم بروکلي، کلم، پاپايا، گوجه فرنگي.
• ويتامين E: بادام، فندق، ساير مغزيجات آجيلي، و دانه ها و روغن شان.
توت ها بيش از هر ميوه ديگري داراي بالاترين ميزان آنتي اکسيدان هستند. کلم و اسفناج از منابع اصلي در گروه سبزيجات بشمار مي ايند.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب