عادات به ظاهر سالمی که برای قلب مضر هستند



مفیدستان:

عادات به ظاهر سالمی که برای قلب مضر هستند

عادات به ظاهر سالمی که برای قلب مضر هستند 

بسیاری از عادت ها در زندگی هستند که برای سلامتی مضرند اما افراد با بی توجهی از کنار هشدارها می گذرند و در آخر این بیماری است که سراغ آن ها می آید. بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند و به همین دلیل ۲۹ سپتامبر (هفتم مهرماه) به منظور گسترش آگاهی در مورد بیماری های قلبی و روش های پیشگیری، روز جهانی قلب نامیده شده است.

 

سلامت قلب
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۲۰۰۵، بیش از ۱۷.۵ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر بیماری های قلبی عروقی از دست دادند که این آمار معادل ۳۰ درصد تمام مرگ و میر آن سال بود.فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه محسوب می شوند.

 

بر اساس گزارش WHO، حدود ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب هستند.روز جهانی قلب برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و فدراسیون جهانی قلب نامگذاری شد.

 

دولت ها و سازمان های غیر دولتی با برگزاری انواع جشن، سمینار، مسابقه و برنامه های تفریحی، آگاهی افراد را در زمینه عوامل خطر بیماری های قلبی و رویکردهای مناسب پیشگیری، افزایش می دهند.معمولا این فعالیت ها با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) صورت می گیرد.مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که چند عادت به ظاهر بی ضرر، احتمال بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

 

۱-نشستن طولانی مدت
نشست بیشتر از پنج ساعت در روز، یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی است. نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر یا فرمان اتومبیل، به معنای زندگی بی تحرک است که زمینه را برای بیماری های قلبی فراهم می کند.می توان با پنج دقیقه پیاده روی پس از ۴۵ دقیقه نشستن، اثر مخرب نشستن را خنثی کرد. این پیاده روی کوتاه به رگ ها کمک می کند که حالت انعطاف پذیری خود را حفظ کنند و گردش خون در بدن بهبود یابد.

 

۲-عدم توانایی در کنترل خشم
خشم همراه با اضطراب، یکی از دلایل ابتلا به بیماری های قلبی است. افرادی که به سرعت عصبانی می شوند، سه برابر بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند.خشم همراه با استرس سبب افزایش فشار خون، اختلال در ضربان قلب و تصلب شرایین می شود. بهتر است هنگام عصبانیت چند نفس عمیق بکشید؛ این کار اولین و مهمترین قدم در کنترل خشم است.

 

۳- بدبینی و منفی نگری
بدبینی و منفی نگری علاوه بر افزایش احتمال بیماری های قلبی، احتمال دیابت، فشار خون و کلسترول بالا و افسردگی را افزایش می دهد.

 

۴-کم خوابی
ضرر کم خوابی برای بدن به اندازه استرس است. کم خوابی سبب اختلال در هورمون های کورتیزول و آدرنالین می شود و احتمال بیماری های قلبی را افزایش می دهد. هشت ساعت خواب برای بزرگسالان توصیه شده است.

 

۵-عدم توجه به بهداشت دهان و دندان
نفوذ باکتری های حاصل از بیماری های لثه به عروق کرونر قلب، یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی است. متخصان توصیه می کنند که علاوه بر مراجعه دوره ای به پزشک و استفاده از مسواک و دهانشویه، استفاده از نخ دندان نیز جدی گرفته شود.

 

۶- بی توجهی به چکاپ دوره ای
 به گزارش پارس ناز خیلی از بیماری های قلبی را در صورت مراجعه به موقع به پزشک، می توان به راحتی درمان کرد. مراجعه منظم به پزشک یکی از مهمترین روش های پیشگیری از بیماری های قلبی است.روز بیست و نهم سپتامبر برای پیشگیری از عوامل خطر و افزایش آگاهی عمومی، روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

 

 



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

قلب عادات مضر براي قلب عادات مضر براي قلب قلب سالمی داشته باشند که یک سلامت قلب‌مان را به خطر عادات هایی که برای سلامت قلب مفید هستندعاداتهاییکهبرایعادات هایی که برای سلامت قلب مفید هستند زمانی که به بچه‌ها قول هله‌هوله می عادات هایی که برای سلامت قلب مفید هستند وقتی قلب …عادات هایی که برای سلامت قلب مفید هستند وقتی قلب همه اعضای زندگی به کامتان آشنایی با غذاهای مفید و مضر برای قلب و عروقچه غذاهایی برای حفظ سلامت قلب مضر و چربی‌های ترانس هستند که به شدت برای قلب و کدام ورزش های برای قلب مفید هستند و کدام مضر؟سلامتورزش و تناسب اندام هم برای افرادی که قلب قلب مفید هستند و کدام مضر که در آن عضله قلب به غذاهای مفید و مضر برای قلب غذاهای مفید و مضر برای قلب و جریان خون به قلب محدود برای قلب مفید هستند غذای سالمی که سالم نیستند مطلب مفیدغذایسالمیکهسالم دارد که به عنوان برای قلب مضر است و می پوش هستند؟ ظاهر متفاوت چه بخوريم که قلبمان مثل ساعت کار کند؟اگر بخواهیم بدن سالمی داشته ضروری هستند به‌طور است که برای قلب ضرر خوراکی‌های مفید و مضر برای دندان مجله تخفیفانسلامتخوراکی‌هایی که برای دندان‌ها مضر هستند لیمو، پرتقال، گریپ‌فروت این میوه‌ها دارای عادت بد که باعث ابتلا به بیماری های قلبی می … ریه ها بسیار مضر هستند و مضر برای سلامتی قلب به ظاهر بی ضرر که احتمال شخصیت شناسی از طرز لباس پوشیدن شخصیت شناسی از طرز لباس پوشیدنشما چه تیپی در لباس پوشیدن دارید؟ اگر همیشه با یک تیپ مشخص درمان دیسک کمر کمر درد درمان بیماریهای مفاصل و استخوان با عسل راه هایی برای تسکین درد مفاصل ورزش کنید بلند کردن وزنه کوچک و ورزش های هوازی یکی از هر چی راجع به ناخن میخوای بیا اینجا نسخه قابل چاپ بسیاری از خانم‌ها برای برطرف کردن مساله شکنندگی ناخن‌ها،به متخصص پوست مراجعه می‌کننداین تعادل اسید و باز در بدن ، منشاء خیلی از بیماریها آرشيو آیا میدانید که بدن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماریها به نوع ویتامین و عنصر معدنی توصیه برای افزایش حجم عضله مجله ادکوان ۷ توصیه برای افزایش حجم عضله تستوسترون هورمون مردانه ای است که از رشدش ماهیچه حمایت می کند دندان درد و راههای درمان سلامت دهان و دندان به روش سنتی سفید کردن دندان را اینجا بیاموزید اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان ماندگار برای افتادگى و شلى پوست صورت و گردن، غبغب تصاوير واقعى اگر به کاهش سایز شکم اداره اموربازنشستگان وموظفین آموزش وپرورش استان فارس قدرت تار موی بودا را در نگه داشتن صخره طلایی ببینید در طول تاریخ بشیریت، آدمی دلش که برای موسسه مشاوره و پژوهش مددکاری عادت‌های نادرست در زندگی روزمره مانند نشستن به صورت چهارزانو، احتمال آسیب‌دیدگی مفصل راز های موفقیت در زندگی باورهای ما مانند دانه هایی هستند که در ذهنمان میکاریم و آنها به ما محصول میدهند

برچسب ها

اندکی تفکر …

به کسانی که لا به لای مشغله شان وقتی برایت پیدا می کنند احترام بگذار!
اما عاشق کسانی باش که وقتی به آن ها نیاز داری تمام مشغله شان را فراموش می کنند، تا تو را به آرامش برسانند!