پر بازدید ترین مطالب

سازمان ميراث‌فرهنگي در بالا بردن شفافيت اداري با الکترونيکي کردن فرآيندها پيشگام خواهد بود




مونسان در شوراي راهبردي توسعه مديريت سازمان:

سازمان ميراث‌فرهنگي در بالا بردن شفافيت اداري با الکترونيکي کردن فرآيندها پيشگام خواهد بود

خبرگزاري آريا- رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي در شوراي راهبردي توسعه مديريت سازمان تأکيد کرد که بالا بردن شفافيت اداري با الکترونيکي کردن فرآيندها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها امکان‌پذير است و سازمان ميراث‌فرهنگي در اين زمينه پيشگام خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي‌اصغر مونسان رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري صبح امروز دوشنبه 30 بهمن 96 در جلسه شوراي راهبردي توسعه مديريت اين سازمان تأکيد کرد: «نهادها و دستگاه‌ها براي رسيدن به رعايت حقوق شهروندي، شفافيت اداري و ارائه خدمات مطلوب به مردم و… راهي جز الکترونيکي کردن فرآيندهاي خود ندارند. هرچقدر نهادها و دستگاه‌ها بتوانند بر بستر الکترونيک سوار شوند مي‌توانند شفافيت اداري را بالا ببرند.»
او افزود: «همواره به معاون توسعه و مديريت و سرپرست مرکز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري تأکيد کردم که تا حد امکان سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را به سمت الکترونيکي شدن پيش ببرند تا سرآمد سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اين حوزه باشيم.»
معاون رئيس‌جمهوري بيان کرد: «الکترونيکي کردن فرآيند‌ها علاوه بر اينکه مزيت‌هايي را براي مردم به‌همراه دارد باعث افزايش سلامت اداري مي‌شود. از طرفي مديران مي‌توانند نظارت خود را بر زيرمجموعه‌ها افزايش دهند. تنها راهي که مي‌تواند همه امور را يکپارچه کند الکترونيکي کردن فرآيندهاست.»

راه‌اندازي سيستم مديريت فرآيندهاي کسب‌و‌کار
او بيان کرد: «اخيرا به مرکز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري سازمان ميراث‌فرهنگي پيشنهاد کردم که سيستمي به‌نام ”سيستم مديريت فرآيندهاي کسب‌و‌کار“ را راه‌اندازي کنند تا تمام فرآيندها، تأخيرها، گردش امور و… در آن به نمايش در آيد. اين امر باعث مي‌شود که همه بدنه اين سازمان خود را تحت نظارت ببينند و اگر فرآيند زائدي وجود داشت بتوان آن فرآيند زائد را شناسايي و حذف کرد.»
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به لزوم ايجاد داشبورد مديريتي يکپارچه براي سازمان ميراث‌فرهنگي ادامه داد: «اين داشبود علاوه بر افزايش تسلط مديران بر امور در اين سازمان، نظارت را آنلاين و لحظه‌اي مي‌کند و سرعت عمليات و کيفيت کار را نيز بالا خواهد برد.»
او تصريح کرد: «معاونت توسعه و مديريت سازمان ميراث‌فرهنگي و ساير معاونت‌هاي اين سازمان بايد بوروکراسي اداري را کاهش دهد. بعضي از فرآيندها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها به عاملي براي اعمال قدرت فرد يا بخش تبديل شده‌اند و اين نقطه دقيقا همان نقطه‌اي است که در آن امکان رخ دادن فساد اداري وجود دارد. به‌همين دليل تمام معاونت‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي بايد طول فرآيندها را به حداقل برسانند.»
مونسان خاطرنشان کرد: «در شرايطي که کشور به ايجاد اشتغال و کسب‌وکار نيازمند است لزومي احساس نمي‌شود که براي اعطاي پروانه کسب‌وکار به افراد، با استعلام از تعداد بي‌شماري دستگاه، فرد را در چرخه بوروکراسي گرفتار کرد، آن هم زماني که مي‌توان اين استعلام‌ها را به چند مورد تقليل داد. سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آمادگي دارد در اين زمينه پيشقدم شود تا موجبات کاهش بوروکراسي و افزايش کسب‌وکار را فراهم آورد.»

استاداران بهتر از مديران و مسئولان ستادي بر امور استان‌هاي خود اشراف دارند
او افزود: «وزير کشور در اجلاس استانداران با رئيس‌جمهوري پيشنهاد کرد که تمام اختيارات در دو يا سه استان به‌صورت پايلوت به استانداران واگذار شود و استانداران در هر استان بيشتر امور را پيش ببرند. ما نيز معتقديم که استانداران بهتر از مديران و مسئولان ستادي بر امور استان‌هاي خود اشراف دارند و مي‌توانند تصميمات بِروزتر و بهتري اتخاذ کنند. اگر منع قانوني وجود نداشته باشد سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آمادگي خود را براي سپردن اختيارات به استانداران در حوزه‌هاي مربوط به اين سازمان اعلام مي‌کند زيرا سپردن تمام کارها به ستاد باعث طولاني شدن فرآيندها مي‌شود.»
اين جلسه با حضور احمد دانيالي معاون توسعه و مديريت، سعيد اوحدي معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي، قدرت ابراهيمي مشاور رئيس سازمان و مديرکل حوزه رياست، علي حاجي‌شيزري سرپرست دفتر توسعه منابع انساني و رفاه، محمدرضا روشناسان مديرکل دفتر عملکرد، بازرسي و پاسخگويي به شکايات، سيد‌رزگار پوراحمدي سرپرست مرکز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري، مرتضي شکوهي مديرکل امور مجلس، محمد ثابت‌اقليدي مديرکل برنامه‌ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، حسن صادقي معاون حوزه رياست، سيدجواد وثوق مشاور اداري و استخدامي سازمان برنامه‌وبودجه، عبدالکريم شادمهر معاون اداري مالي و توسعه مديريت پژوهشگاه ميراث‌فرهنگي و گردشگري برگزار شد.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب