پر بازدید ترین مطالب

درمان وسواس با روش هاي طبيعي


درمان وسواس با روش هاي طبيعي

خبرگزاري آريا –
درمان وسواس
وسواس فکري و عملي در موارد شديد، جز با درمان‌هاي روانپزشکي از ميان نمي‌رود
وسواس فکري و عملي در مراحل اوليه و خفيف بدون نياز به دارو و روش هاي طبيعي و آرام بخش قابل درمان است.
وسواس فکري و عملي که در موارد شديد، جز با درمان‌هاي روانشناختي و روانپزشکي از ميان نمي‌رود، بسياري از افراد را با خود درگير کرده است و محققان مي‌گويند در موارد خفيف، مي‌توان اين اختلال را با روش‌هاي طبيعي درمان کرد.
درمان وسواس با گل‌گاوزبان
خاصيت ضدالتهابي اين گياه، بر مغز مصرف‌کنندگانش تاثير مي‌گذارد و تغييرات ايجادشده در مغز و اعصاب، بر افکار و رفتار فرد هم تاثير مي‌گذارد. محققان مي‌گويند کساني که دم‌نوش گل‌گاوزبان مي‌خورند، کمتر دچار اضطراب مي‌شوند و احساس ناامني -که زمينه را براي بروز افکار و رفتارهاي وسواسي فراهم مي‌کند- کمتر سراغ آنها مي‌روند.
درمان وسواس با آبگوشت
وقتي ميزان ماده معدني روي در بدن‌تان کم شود، علائم افسردگي، اضطراب و وسواس فکري هم سراغ‌تان مي‌آيد. متخصصان معتقدند که با مصرف بيشتر گوشت، لوبيا، حبوبات، ماهي و غذاهاي دريايي، آجيل و لبنيات، مي‌توان نياز بدن به روي را تامين کرد و از درگيري مداوم مغز با احساس اضطراب، جلوگيري کرد.
درمان وسواس با موسيقي
موسيقي آرامش‌بخش و خاطره‌انگيز، احتمال افسرده‌شدن‌تان را کم مي‌کند و اضطراب‌تان را کاهش مي‌دهد. محققان مي‌گويند کساني که به موسيقي آرامش‌بخش گوش مي‌کنند، کمتر با افکار وسواسي درگير مي‌شوند و سطح استرس‌شان کمتر مي‌شوند. به گفته پژوهشگران، موسيقي درماني، يکي از بهترين راه‌هاي مقابله با اضطراب و به تعادل‌رساندن وضعيت رواني است.
درمان وسواس با ورزش
تحرک بدن‌تان، مي‌تواند مغز شما را آرام کند. اگر هر هفته، لااقل سه روز ورزش کنيد، مي‌توانيد به سالم‌ترشدن روان‌تان اميدوار باشيد. چراکه با توجه به بررسي‌هاي انجام‌شده، ورزش نه تنها اضطراب را کمتر مي‌کند، بلکه تمرکز مغز، روي افکار وسواسي و تکراري را هم کاهش مي‌دهد. پس براي تخليه انرژي رواني‌تان، به‌طور مرتب ورزش کنيد.
درمان وسواس با شست‌وشوي مغز
اغلب راه‌‌هايي که براي کنترل استرس توصيه مي‌شوند، مي‌توانند وسواس فکري و عملي را هم کاهش دهند؛ چراکه اختلال وسواس اجباري، به دليل اضطرابي که در وجود فرد خانه کرده، او را گرفتار خود مي‌کند. محققان مي‌گويند اگر هر صبح و هر شب، يک‌ربع در فضايي آرام قرار بگيريد، موسيقي آرامش‌بخشي گوش کنيد و در ذهن‌تان تصاوير خوشايند و آرامش‌بخشي را مرور کنيد، کمتر گرفتار اضطراب مي‌شويد و افکار وسواسي هم کمتر مغز شما را نشانه مي‌گيرند.
درمان وسواس با تخم‌مرغ
اگر سطح ويتامين D بدن‌تان پايين باشد، احتمال افسرده و مضطرب‌شدن‌تان افزايش پيدا مي‌کند. تامين نياز بدن‌تان به ويتامين D مي‌تواند بر وضعيت رواني‌تان تاثير مستقيم بگذارد و آرامش و قرارتان را بيشتر کند. مغز آرامي که با استرس ميانه‌اي ندارد، کمتر به افکار وسواسي يا اعمال وسواسي پناه مي‌برد و به همين دليل محققان، مصرف بيشتر خوراکي‌هاي حاوي ويتامين D مثل تخم‌مرغ را راه موثري براي خلاص‌شدن از وسواس فکري-عملي مي‌دانند.
منبع : هفته نامه آتيه نو




لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب