پر بازدید ترین مطالب

دردهاي قاعدگي را با اين روش ها درمان کنيد!


دردهاي قاعدگي را با اين روش ها درمان کنيد!

خبرگزاري آريا –
درمان درد قاعدگي،کاهش درد پريود،تسکين درد پريود
بيشتر زنان، دردهاي ناشي از قاعدگي را تجربه مي‌کنند
بيشتر زنان در طول عادت ماهانه‌ي خود درد را تجربه مي‌کنند. علت اين درد انقباضات رحمي است. اگر مي‌خواهيد درد شما کم شود روشهاي زير را حتماً امتحان کنيد.
بيشتر زنان، دردهاي ناشي از قاعدگي را حداقل در برهه‌اي از دوران زندگي‌شان تجربه مي‌کنند.اگر شما هم با گرفتگي‌هاي دردهاي ناشي از قاعدگي مواجه هستيد، مي‌توانيد از ترفندهاي زير براي تسکين اين مشکل کمک بگيريد.
دارچين
دارچين به‌عنوان ماده‌اي تسکين‌بخش و کاهش‌دهنده‌ي التهاب شناخته‌شده است. يک هات چاکلت با دارچين به بهبود انقباضات رحمي کمک خواهد کرد. از پودر کاکائو يا برندهاي ميکس شده‌ي هات چاکلت استفاده کنيد. نصف قاشق چاي‌خوري پودر دارچين و نصف قاشق جوز داخل آن بريزيد. براي طعم بهتر مي‌توانيد شکلات اضافه کنيد.
درمان درد قاعدگي،کاهش درد پريود،تسکين درد پريود
دارچين به‌عنوان ماده‌اي تسکين‌بخش و کاهش‌دهنده‌ي التهاب شناخته‌شده است
خودداري از مصرف کافئين
دريافت بيش از حد کافئين، گرفتگي‌هاي عضلاني ناشي از قاعدگي را تشديد مي‌کند. پس اولين ترفند براي تسکين اين مشکل آزاردهنده، خودداري از مصرف قهوه، چاي، نوشابه‌هاي گازدار و هر گونه نوشيدني حاوي کافئين است. مصرف دم‌نوش بابونه به‌جاي چاي يا قهوه که کافئين ندارد و حاوي نوعي اسيد آمينه به‌نام گليسين است، يکي از بهترين راه‌ها براي تسکين اسپاسم‌هاي عضلاني محسوب مي‌شود.
درمان درد قاعدگي،کاهش درد پريود،تسکين درد پريود
دريافت بيش از حد کافئين، گرفتگي‌هاي عضلاني ناشي از قاعدگي را تشديد مي‌کند
دانه‌هاي گشنيز
گشنيز ثابت‌شده است که درد را کاهش داده و جريان خون را سرعت مي‌دهد. با يک ليوان آب و گشنيز تاثير آن بر دردهاي ماهانه‌ي خود را امتحان کنيد. 15 عدد دانه‌ي گشنيز را به يک ماهيتابه آب جوش اضافه کنيد. بگذاريد آب بجوشد تا نصف شود. اجازه دهيد کمي خنک شده و سپس آن را بنوشيد.
قاعدگي،دوران قاعدگي
گشنيز درد قاعدگي را کاهش داده و جريان خون را سرعت مي‌دهد
خوردن موز
مواد غذايي غني از پتاسيم مانند موز، گزينه‌هاي مناسبي براي تسکين اين مشکل به‌شمار مي‌روند، چون کمبود پتاسيم در بدن همواره يکي از عواملي است که باعث شکل‌گيري گرفتگي‌هاي عضلاني ناشي از قاعدگي در ناحيه شکم يا تشديد آن‌ها مي‌شود. بنابراين، سبزي‌هاي برگ سبز مانند اسفناج و لوبياي سفيد هم گزينه‌هاي مناسبي براي دريافت پتاسيم هستند.
قاعدگي،دوران قاعدگي
مواد غذايي غني از پتاسيم مانند موز، گزينه‌هاي مناسبي براي تسکين درد قاعدگي هستند
ماهي سالمون
سالمون منبع اسيدهاي چرب امگا3 است که مي‌توانند به تسکين انقباضات رحمي کمک کنند. روي فيله‌ي سالمون کمي ليمو بريزيد تا خوش‌طعم شود و سپس آن را بخوريد.
قاعدگي،دوران قاعدگي
سالمون منبع اسيدهاي چرب امگا3 است که مي‌توانند به تسکين درد قاعدگي کمک کنند
مصرف محصولات لبني
مواد غذايي سرشار از کلسيم مي‌توانند گرفتگي‌هاي عضلاني ناشي از قاعدگي در ناحيه شکم را تسکين بدهند. پس استفاده از شير، پنير و ماست را قبل از شروع دوره قاعدگي و درحين دوره بيشتر کنيد. اين کار هم عضله‌ها را ريلکس مي‌کند و هم شدت گرفتگي‌هاي عضلاني را کاهش مي‌دهد.
قاعدگي،دوران قاعدگي
مواد غذايي سرشار از کلسيم مي‌توانند گرفتگي‌هاي عضلاني ناشي از قاعدگي را تسکين بدهند
شکلات تلخ
شکلات تلخ به ماهيچه‌ها کمک مي‌کند به‌سرعت آزادشده و براي کاهش درد شما بسيار مؤثر است. اگر مي‌خواهيد براي تسکين علائم از شکلات تلخ استفاده کنيد مي‌توانيد مقداري از آن را ذوب کرده و روي ميوه بريزيد. اين ترکيب سالم به تسکين درد کمک مي‌کند.
قاعدگي،دوران قاعدگي
شکلات تلخ به ماهيچه‌ها کمک مي‌کند به‌سرعت آزادشده و براي کاهش درد قاعدگي بسيار مؤثر است
گردآوري: بخش سلامت بيتوته
منبع:
wiki.5040.ir
salamatism.com



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب