پر بازدید ترین مطالب

خوراکي هاي مدافع قلب را بشناسيد


خوراکي هاي مدافع قلب را بشناسيد

خبرگزاري آريا –
اگر چه ژنتيک در سلامت قلب تاثيرگذار است اما انتخاب شيوه زندگي سالم مانند برنامه غذايي مناسب و فعاليت ورزشي در پيشگيري از بيماري هاي قلبي نقش مهم تري دارد.
در اين مطلب به 8 ماده غذايي سرشار از مواد مغذي که با بيماري قلبي مقابله مي کند.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
سيب: اين ميوه سرشار از پکتين است که با فيتوپروتئين موجود در سيب براي حفظ سلامت قلب مفيد است.کوئرسيتين و آنتي اکسيدان ديگر سيب با واکنش هايي که به تصلب شرايين و ديگر بيماري هاي قلبي عروقي منجر مي شود، مقابله مي کند. همچنين پکتين ميزان کلسترول مضر را که به بيماري هاي قلبي مي انجامد، کاهش مي دهد. سيب خاصيت ضدالتهابي دارد و به سلامت کلي عروق کمک مي کند. اگر چه انواع مختلف سيب حاوي ماده مغذي محافظ قلب است اما سيب قرمز، بيشترين آنتي اکسيدان را دارد.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
نخود: نخود به کاهش بيماري قلبي عروقي کمک مي کند. اين گياه سرشار از فيبر محلول است که کلسترول مضر را کاهش مي دهد، حاوي آنتي اکسيدان و پتاسيم و اسيد چرب امگا3 نيز است.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
بادام: مصرف منظم مغز ميوه، بيماري قلبي عروقي را 37درصد کاهش مي دهد. بادام حاوي ماده مغذي مفيد براي قلب از جمله فيبر، ويتامين E، پتاسيم و منيزيم است. منيزيم به تنظيم فشار خون و پتاسيم به قلب در پمپاژ خون کمک مي کند. بادام غني از تک چربي غيراشباع است که در بررسي هاي متعدد با کاهش بيماري قلبي ارتباط داده شده است.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
ميوه قره قاط: مصرف روزي يک يا 2 پيمانه از اين ميوه ميزان کلسترول خون را بهبود و تري گليسيريد را کاهش مي دهد. گرفتگي رگ هاي خوني از علايم بيماري قلبي است. اين ميوه سرشار از آنتي اکسيدان به ويژه منگنز، ويتامين هاي C و E است. فيتونيوترينت موجود در اين ميوه از گرفتگي رگ ها پيشگيري مي کند.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
شکلات تلخ: مصرف منظم شکلات تلخ بيماري قلبي عروقي را تا 21 درصد کاهش مي دهد. کاکائو غني از ترکيبي به نام «فلاوانولز» است که مانع از گرفتگي رگ هاي خوني و در نتيجه کاهش خطر بروز حمله و سکته قلبي مي شود. البته به علت داشتن کالري، بهتر است روزي 24 گرم از آن مصرف شود.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
انگور: اين ميوه حاوي مواد مغذي متعدد از جمله ويتامين C،B6 و پتاسيم است که ميزان خطر التهاب، تصلب شرايين و فشار خون بالا را کاهش مي دهد.انگور را با دانه آن که سرشار از مواد مغذي است، بخوريد.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
انجير: حاوي ميزان زياد فيبر است. علاوه بر آن اين ميوه سرشار از پتاسيم نيز است.
خوراکي هاي مدافع قلب, پيشگيري از بيماري هاي قلبي
گردو: همانند بادام، گردو غني از آنتي اکسيدان سالم براي قلب است. علاوه بر آن گردو داراي اسيد چرب امگا3 نيز است. گردو کاهش دهنده کلسترول مضر و تنظيم کننده فشار خون است.
منبع:salamatnews.com




لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب