پر بازدید ترین مطالب

خوراکي هايي که رگ‌هاي قلب را باز مي‌کنند


                 خوراکي هايي که رگ‌هاي قلب را باز مي‌کنند

خبرگزاري آريا – روزنامه آرمان امروز: در طي زمان، به‌دليل انتخاب غذاهاي ناسالم و شيوه نادرست زندگي، ممکن است رگ‌ها و شريان‌هاي قلب مسدود شده و اين مساله به بيماري‌هاي جدي قلبي و فشارخون بالا منجرخواهد شد.تعداد زيادي از افراد براي کنترل مشکلات قلبي خود از دارو استفاده مي‌کنند، اما گاهي متحمل اثرات جانبي بسيار بد آن نيز خواهند شد.
براي جلوگيري از ابتلا به عوارض اين داروها مي‌توانيد با اندک تغييراتي در شيوه زندگي و عادات غذايي خود، به موفقيت برسيد. اولين گام در اين راه مشورت با پزشک متخصص است. پس از مشورت با پزشک و در نظر داشتن شرايط بدني و بيماريهاي خاص احتمالي، مي‌توانيد فهرست خوراکي‌هاي زير را در برنامه غذايي خود قرار دهيد.
اين غذاها مي‌توانند به باز شدن رگ‌ها کمک کنند، زيرا سرشار از آنتي‌اکسيدان، فيبر و ساير مواد مغذي لازم براي سلامت قلب هستند.
خوردني‌هايي که رگ‌هاي قلب را باز مي‌کنند
اسفناج
اسفناج يکي از بهترين سبزيجات است زيرا ارزان و زودپز بوده و تقريبا هرجايي پيدا مي‌شود. علاوه بر آن، فيبر، آهن، فوليک اسيد و پتاسيم را که هر يک به تنظيم فشارخون و افزايش سلامت قلب کمک مي‌کنند، به بدن مي‌رساند.
روغن نارگيل
اگرچه بيشتر افراد تصور مي‌کنند که بايد از چربي‌هاي اشباع شده گريزان باشند، اما اين چربي‌ها براي يک زندگي سالم لازمند. روغن نارگيل يکي از بهترين چربي‌هاي اشباع شده است زيرا باعث افزايش سلامت عروق قلبي مي‌شود.
چاي سبز
چاي سبز منبع خوبي از کاتچين است که يک عنصر شيميايي گياهي است و ميزان کلسترولي را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب مي‌کند، کاهش مي‌دهد. نوشيدن دو فنجان چاي سبز در روز براي اين منظور کافي است.
ماهي
براي گرفتن بهترين نتيجه از خوردن اين غذاي مفيد، پيشنهاد مي‌شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنيد. ماهي‌هاي روغني مانند سالمون و ماهي تن داراي اسيدهاي چرب امگا3 بوده و سطح کلسترول خون را تنظيم مي‌کنند .
قهوه
تحقيقات نشان داده‌اند که نوشيدن يک فنجان قهوه در روز مي‌تواند ريسک ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را کاهش دهد. همچنين آرامش خاطري که پس از نوشيدن يک فنجان قهوه احساس مي‌کنيد نيز براي قلب مفيد است.
کلم‌بروکلي
بروکلي خوراکي عالي براي سلامت قلب است که حاوي ويتامين‌K است و از اين‌رو در جلوگيري از سفت و سخت شدن رگ‌هاي قلب جلوگيري مي‌کند.
دارچين
اين ادويه متداول، داراي خواص مفيد بسياري براي سلامتي است. دارچين، اگر روزانه در حدود 5 گرم مصرف شود،مي تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگ‌هاي قلب جلوگيري کند. دارچين همچنين داراي آنتي‌اکسيدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمين مي‌کند.
بادام
بادام‌ها هم خوشمزه‌اند و هم براي قلب مفيدند زيرا داراي چربي‌هاي مفيد، ويتامين، پروتئين و فيبر هستند که همگي سلامت قلب، رگ‌ها وعروق قلبي و دستگاه گردش خون را افزايش مي‌دهند.
زردچوبه
زردچوبه به‌دليل طعم و رنگ ويژه و منحصربفردي که دارد شناخته شده است و يکي از مواد تشکيل‌دهنده متداول در ادويه کاري است. مصرف زردچوبه به سلامت قلب کمک مي‌کند. اضافه‌کردن زردچوبه به رژيم غذايي روزانه مي‌تواند التهاب و تشکيل پلاک‌هاي خوني در رگ‌هاي قلبي را کاهش دهد. همچنين ماده‌رنگي زردچوبه به‌نام کرکيمن مي‌تواند به از بين بردن چربي‌هايي که در رگ‌ها ته نشين مي‌شوند، کمک کند.
هندوانه
هندوانه داراي آمينواسيدي به نام سيترولين است که به پايين‌آوردن فشارخون کمک کرده و التهاب رگها و عروق را کاهش مي‌دهد و چون بدن را به توليد اکسيدنيتريک وا مي‌دارد، سلامت قلب‌وعروق آن را افزايش مي‌دهد.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب