پر بازدید ترین مطالب

خودروی سفارشی فراری SP3JC رونمایی شد


کمپانی فراری خودروهای خاص و منحصر بفردی تولید می کند. این بار یک خودروی خیلی سفارشی تولید کرده است که از آن فقط یک نمونه وجود دارد و برای یک شخص خاص تولید شده است. در ادامه می خواهیم درباره خودروی سفارشی فراری SP3JC بیشتر توضیح دهیم . با نیک صالحی همراه باشید

خودروی سفارشی فراری SP3JC

فراری SP3JC رونمایی شد که به عنوان محصولی سفارشی برای یک مشتری ساخته شده است.

این مشتری خواهان یک رودستر فوق العاده و کامل با استفاده از شاسی ها و نیرومحرکه F12 TdF بوده است.

فراری

مشخصات خودروی فراری SP3JC

در نتیجه، یک موتور ۶٫۳ لیتری V12 با قدرت ۵۷۴ کیلووات و گشتاور ۷۰۵ نیوتون متر
برای این خودرو تعبیه شده که نیروی آن از طریق گیربکس دو کلاجه هفت سرعته
به چرخ های عقب منتقل می شود.

فراری اعلام کرده بدنه منحصر به فرد بدون سقف این خودرو به اسپایدرهای V12
این برند در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بازمی گردد.

فراری

خودروی فراریSP3JC

اگرچه قسمت جلوی این خودرو جدید است اما تفاوت زیادی با F12 ندارد. در قسمت
پشت این خودرو به لطف ساختار چراغ های عقب چهارقلو، تزئینات افقی و دیفیوزر
از مدل اصلی آن متمایز شده است.

بدنه تهاجی آبی، سفید و زرد این خودرو نتیجه مستقیم علاقه این مشتری به Pop Art بوده است.
کابین این خودرو از صندلی های چرمی آبی با تزئینات سفید و چرم آبی روی داشبورد بهره می برد.

فراری

مشخصات فراریSP3JC

شاید جذاب ترین ویژگی در این خودرو دو تزئین شیشه ای روی کاپوت هستند که
موتور V12 را با ابهت تمام نشان می دهند و امید آن است که در مدل های آینده
فراری استفاده شوند.

تنها فراری SP3JC دنیا به مالکش تحویل داده شد

در حالی که تمام جامعه خودرویی دنیا به نمایشگاه لس آنجلس توجه می‌کرد،
فراری از ابرخودروی خاص و منحصر به فرد خود یعنی SP3JC پرده برداشت و آن را
به مالکش تحویل داد. این خودرو از پلتفرم و پیشرانه فراری F12tdf بهره برده به
سفارش یک مشتری خاص توسط مهندسین فراری طراحی و توسعه داده شده است.
تولید و عرضه این خودرو به این مشتری بیش از دو سال زمان برد تا نتیجه کار آن چیزی شود
که مشتری از دیدنش راضی باشد.

فراری

طراحی خودروی سفارشی فراریSP3JC

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، رودستر فراری SP3JC همانند F12tdf کاپوتی کشیده و قسمت عقب کوتاهی دارد، اما تغییرات زیادی در پنل‌های بدنه آن اعمال شده است. پوزه جلو حالت خنده به خود گرفته و در دو طرف سپر جلو هم، دو ورودی هوای مثلثی شکل طراحی شده است. دو پنل شیشه‌ای روی کاپوت باعث شده که پیشرانه بدون بازکردن در کاپوت مشخص باشد و راننده هم قادر است از درون کابین، به خوبی پیشرانه را مشاهده کند.

در حالی که ورودی‌های هوای روی گلگیر F12tdf در قسمت بالایی گلگیر قرار داشتند، در این خودرو این کانال هوا در قسمت پایینی گلگیر جانمایی شده است. در طراحی درها نیز تغییراتی قابل مشاهده است و برجستگی خطوط درها نسبت به نسخه کوپه کمتر شده است. در قسمت عقب، فراری SP3JC تا حدودی شبیه به F12tdf است. دو چراغ دایره‌ای به جای چراغ‌های تکی F12 نصب شده‌اند. طراحی سپر عقب حالت تیغ خودتراش را به خود گرفته و در دو طرف دیفیوزر، چهار خروجی اگزوز به زیبایی هرچه تمام جانمایی شده‌اند.

مشخصات فراری SP3JC

فراری

نمای جلو خودروی سفارشی فراریSP3JC

فراری ترکیب رنگ خاص این خودرو را به دلیل علاقه زیاد مشتری به هنر انتخاب کرده است. پوزه خودرو به رنگ آبی Azzuro بوده و سایر قسمت‌های بدنه به رنگ سفید بیانکو هستند. همچنین شماره ۳ روی کاپوت و قسمت‌های جانبی بدنه به رنگ زرد مدنا هستند.

فراری هیچ تصویری را از کابین این خودرو منتشر نکرده، اما بیان کرده که صندلی‌ها از جنس چرم آبی رنگ بوده که خطوط سفیدی روی آنها به منظور زیبایی طراحی شده‌اند. قسمت پایینی داشبورد هم دارای تودوزی چرمی آبی بوده که این ترکیب رنگ در دوخت تودوزی نیز رعایت شده است.

قلب تپنده این خودرو همان پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری F12tdf است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۶۹ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۷۰۵ نیوتن‌متر است. قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. فراری F12tdf کوپه تنها ۲٫۹ ثانیه زمان نیاز داشت که از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در نهایت قادر بود که به بیشینه سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. انتظار می‌رود که این نسخه رودستر سفارشی بدون سقف کمی نسبت به فراری F12tdf کوپه کندتر باشد که البته این تفاوت چندان هم محسوس نخواهد بود.

بانک اطلاعات خودرو و خودرونویس



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب