تاثیر محتوای مناسب در موفقیت برند


محتوای مناسب تولید و در رسانه مناسب منتشر کنید!

appropriate content

آیا تابحال به این فکر کرده اید که بازاریابی محتوا چگونه میتواند در موفقیت برند تاثیر گذار باشد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از شنبه مگ؛ آنچه باعث ماندگاری و موفقیت برندهای مشهور جهان می‌شود، این نکته است که این برندها توانسته‌اند مخاطبان مورد نظر خود را بیابند، تثبیت یک محصول و شناخته‌شدن آن توسط گروهی از مخاطبان باعث می‌شود که تقاضایی همیشگی برای محصول مورد نظر در بازار مصرف آن وجود داشته باشد و برند تولیدکننده محصول مذکور، بتواند برنامه‌های تبلیغاتی خود را بر اساس گروه مشتریان و مخاطبان خود پایه‌ریزی کند؛ البته این بدان معنا نیست که در را روی مخاطبان جدید می‌بندد، بلکه با شناختن دایره مخاطبان خود، می‌تواند نیازهای احتمالی مخاطبان جدیدتر را بهتر تشخیص داده و در عین حال که مخاطبان خود را حفظ می‌کند، توجه گروه مخاطبان جدیدتری را نیز به سمت محصولات خود جلب کند. به همین منظور در این گزارش چند راهکار عمده و هوشمندانه را در استراتژی‌های تبلیغاتی معرفی می‌کنیم که منجر به یافتن مخاطبان مورد نظر تولیدکنندگان و برندهای مختلف می‌شود.

با ذهن مشتریان خود فکر کنید

شناخت مشتریان و وارد‌شدن به فضای فکری آنها می‌تواند در یافتن درست گروه مخاطبانی که در نهایت مصرف‌کننده محصولات یک برند می‌شوند، بسیار تأثیرگذار باشد. بنابراین هر گروه تولیدی و هر برندی که می‌خواهد بازار مخاطبان خود را تشکیل دهد، در درجه اول باید به خوبی آن بازار را شناخته و خصوصا با نیازهای این گروه آشنا باشد، شناختن نیازهای یک گروه از مخاطبان فرضی، باعث طراحی و تولید محصولاتی مطابق با نیاز آنها خواهد شد و در نهایت نیز این گروه از مخاطبان فرضی، می‌توانند در دایره مخاطبان حقیقی این برند قرار بگیرند. همچنین در شناخت مخاطبان، توجه به علایق آنها نیز بسیار ضروری است، این امر خصوصا در طراحی محصولات مورد نیاز آنها، انتخاب رنگ، نوع ترکیب و … دخیل خواهد بود و باعث جذب بیشتر مشتریان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مخاطب محصولات یک برند، بیشتر جوانان هستند، توجه به علایق و سلیقه‌های این گروه سنی، می‌تواند در تبدیل‌شدن آنها به مخاطب اصلی آن برند تأثیرگذار باشد.

محدود‌کردن حوزه مخاطبان

مطمئنا هدف قرار‌دادن یک گروه گسترده از مخاطبان، آن هم در آغاز شکل‌گیری یک برند، کاری مشکل است که احتمال موفقیت آن نیز کاهش می‌یابد، بنابراین بهتر است برای جذب مخاطبان و یافتن گروه مصرف‌کنندگان خود، در درجه اول آنها را محدود کنید و سپس به تعیین ویژگی‌های آنها بپردازید. از خود بپرسید که محصولات تولیدی شما، به چه افرادی خدمت‌رسانی می‌کند و در نهایت به دست چه افرادی خواهد رسید؟‌ همچنین یکی دیگر از سؤال‌های کلیدی در این مرحله می‌تواند این پرسش باشد که چرا این گروه از مخاطبان باید محصول شما را استفاده کنند؟، این سؤال خصوصا در جهت ارتقای محصولات و تطابق آنها با نیازها و علایق مخاطبان بسیار تأثیرگذار خواهد بود. باید گفت هر چقدر در شروع پا گرفتن یک برند، دایره مخاطبان آن محدودتر باشند، موفقیت برند مذکور در یافتن گروه مخاطبان وفاداری که در نهایت مشتری همیشگی آن برند خواهند شد، بالاتر می‌رود.

پیدا‌کردن یک رسانه درست

برقراری ارتباط با مخاطبان، نیاز به ابزارهای تبلیغاتی خاصی دارد که خصوصا در دنیای امروز به وفور یافت می‌شوند، شاید در گذشته مجلات، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون می‌توانستند به عنوان یک ابزار ارتباطی با مخاطبان به شمار بروند، اما در دنیای امروز، وفور روزافزون رسانه‌‌های مجازی، گروه گسترده‌ای از رسانه‌های اجتماعی را در اختیار برندها قرار داده است که می‌توانند بر اساس نیازها و شرایط مالی‌ای که دارند، رسانه‌ای خاص را انتخاب کند. البته گستردگی رسانه‌های ارتباطی امروز، انتخاب آنها را مشکل کرده است، به این معنا که برندهاي مختلف باید بتوانند به درستی و با توجه به شرایط محصولات و گروه مخاطبانی که دارند، رسانه‌های ارتباطی مناسبی را به منظور ارائه محتوای تبلیغاتی خود انتخاب کنند. شایان ذکر است که در این مرحله نیز شناخت درست مخاطبان می‌تواند در انتخاب درست یک رسانه تبلیغاتی بسیار مؤثر باشد.

ارائه محتوای با‌کیفیت

بعد از شناخت مشتریان، محدود‌کردن حوزه آنها و انتخاب درست رسانه تبلیغاتی، نوبت به خود پیام تبلیغاتی می‌رسد؛ این مرحله نیز مانند سایر مراحل فوق، در جذب مخاطبان و یافتن یک گروه ثابت و وفادار از آنها، بسیار مهم است. محتوایی که در تبلیغات هر برندی ارائه می‌شود، در واقع تصویری است که آن برند در اذهان عمومی از خود به جا می‌گذارد، بنابراین باید سعی کند با انتخاب یک تیم کاری متشکل از طراحان، نویسندگان و متخصصان حوزه بازاریابی، محتوایی خلاقانه و در عین حال مناسب با محصولات خود را ارائه کند تا به خوبی در ذهن مخاطبان ثبت شده و جزئی از هویت برند مذکور محسوب شوند. انتخاب شعارهای تبلیغاتی درست، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی جهت ارائه پیام‌های بازاریابی در این مرحله بسیار مهم هستند و لازم است که با دقت نظر و کارشناسی دقیق انتخاب شوند.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

مجله موفقیت رازهای رسیدن به موفقیت در زندگیمجله موفقیت مجله موفقیت آلامتوروش های رسیدن به پیروزی و موفقیت در کار و زندگی راز موفقیت در پول درآوردن آنهم به مقدار زیاد یاد رازهای پول بسیار کسب کردن تکنیک هایی ساده اما کاربردی و تاثیر گذر برای پول درآوردن آموزش یکپارچه تلفیق برنامه های آموزشی و پرورشی …تعلیم و تربیت در هزاره سوم نتیجه گیری یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …محتوای دوره های دیماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره تحقيق و توسعـه بررسی میزان تاثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی در …چکیده آنچه که در این پژوهش گردآوری شده است پژوهشی علمی به منظور بررسی میزان تأثیرات تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری، …عصر حاضر، عصر اطلاعات است اطلاعاتی که در زمانی بسیار کوتاه دو برابر و حتی چند برابر طراحی سایت اصفهانطراحی سایت در اصفهانپشتیبانی گرافیک سایت و زیباسازی آن یکی از فاکتورهای موفقیت در طراحی سایت به شمار می رود حلقه گم شده ی راز رازی که در فیلم راز بالاخره سیستمی ساده و عَمَلی که اجازه می دهد در هرشرایطی از قانون جذب برای رسیدن به خبرگزاری فارس تحلیل محتوا، تعریف و کاربرددیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شددانا مقاله تلويزيون ، رسانه موثّر دوران مامقدمه رسانه ها تأثیر عمیقی را برجامعه اعمال می کنند به طوری که قادرند با شیوه های مجله موفقیت رازهای رسیدن به موفقیت در زندگی مجله موفقیت آلامتوروش های رسیدن به پیروزی و موفقیت در کار و زندگی مقالات پیشنهادی موفقیت راز موفقیت در پول درآوردن آنهم به مقدار زیاد یاد بگیر رازهای پول بسیار کسب کردن تکنیک هایی ساده اما کاربردی و تاثیر گذر برای پول درآوردن هنر و فن مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش ماليآموزش مديريت محتوای دوره های دیماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره تحقيق و توسعـه و نقش آموزش یکپارچه تلفیق برنامه های آموزشی و پرورشی تعلیم و تعلیم و تربیت در هزاره سوم نتیجه گیری یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی ، اجتماعی و بررسی میزان تاثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی در بین چکیده آنچه که در این پژوهش گردآوری شده است پژوهشی علمی به منظور بررسی میزان تأثیرات مستقیم تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری، بهبود عصر حاضر، عصر اطلاعات است اطلاعاتی که در زمانی بسیار کوتاه دو برابر و حتی چند برابر می‌شود حلقه گم شده ی راز رازی که در فیلم راز فاش نشد نتایج عمل کردن به حرف های دکتر ویتلی شگفت انگیز و غیر قابل باور بود بلافاصله پیشرفت من در تحلیل محتوا، تعریف و کاربرد بخش اول چکیده تحلیل محتوا یکی از مباحث مهم و کاربردی است که پژوهشگران با استفاده از این روش دانا مقاله تلويزيون ، رسانه موثّر دوران ما مقدمه رسانه ها تأثیر عمیقی را برجامعه اعمال می کنند به طوری که قادرند با شیوه های پذیرفتنی طراحی سایت اصفهانطراحی سایت در اصفهان پشتیبانی گرافیک سایت و زیباسازی آن یکی از فاکتورهای موفقیت در طراحی سایت به شمار می رود

برچسب ها

اندکی تفکر …

تصور کن؛
اگر قرار بود
هرکس به اندازه دانش خود
حرف بزند
چه سکوتی بر دنیا حکمفرما می شد ....

پر بازدیدترین مطالب