پر بازدید ترین مطالب

بررسي پژو 508 ايران خودرو؛ تجربه رانندگي، نکات مثبت و منفي


بررسي پژو 508 ايران خودرو؛ تجربه رانندگي، نکات مثبت و منفي

خبرگزاري آريا – پيش از بررسي پژو 508 بد نيست نگاهي به پيشينه درخشان پژو در ساخت خودروهاي موفق خانوادگي داشته باشيم.
چند دهه قبل پژو با محصولات سايز متوسط خود بر سگمنت سدان هاي خانوادگي (کلاس D) حکم راني مي کرد. پژو 404 504 و 505 که در دهه 60 و 70 و 80 ميلادي انتخاب هاي درستي در بازار به شمار مي آمدند و در بسياري از نقاط جهان از محبوبيت بالايي برخودار بودند.
.
پس از آن پژو با مدل معروف 405 پاي به ايران گذاشت و اين بار اين خودرو در تيراژ بسيار بالا به توليد رسيد. پژو 405 در اوايل دهه 70 شمسي آمد اما هيچ وقت خط توليد ايران خودرو را ترک نکرد و پايه گذار اولين خودروي موسوم به ملي ما يعني سمند نيز شد.
پژو 405 توانست در سال 1988 ميلادي خودروي برگزيده بازار اروپا لقب بگيرد و جز آخرين خودروهاي پژو است که رنگ بازار آمريکا را به خود ديده است، در واقع کارشناسان مارکتينگ يکي از دلايل خروج پژو از بازار آمريکا را شکست سنگين 405 در اين کشور مي دانند.
در حال حاضر تنها خط توليد پژو 405 و مشتقات آن همچون پژو پارس و مدل هاي جديدتر سمند، در کشور ما قرار دارد و به قطع يکي از نا ايمن ترين خودروهاي توليد انبوه در جهان به حساب مي آيد.

پژو 405 در اواسط دهه 90 ميلادي با مدل 406 جايگزين شد که هيچ وقت رنگ بازار ايران را به خود نديد و سپس 407 از راه آمد که چندي نيز توسط ايران خودرو به صورت وارداتي عرضه شد که البته چيزي جز شکست براي ايران خودرو نداشت.
حال پس از برجام که روابط بين ايران خودرو و شرکت مادر بهبود يافته، پژو 508 به عنوان اولين محصول وارداتي پسا برجامي عرضه مي شود. در واقع
ايران تنها نقطه کره خاکي به شمار مي رود که يک مدل واحد در جديدترين نسخه و نسخه ما قبل تاريخش به صورت هم زمان به فروش مي رسد و از اين نظر بازار خودروي ايران را بايد منحصر به فرد ترين بازار دنيا دانست.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب