با نوشیدن آب به کاهش فشار خون خود کمک کنید!



مفیدستان:

بامداد – انسان برای ادامه بقای خود به آب نیاز دارد، چرا که به حفظ سطوح مناسب فشار خون و هیدراتاسیون کمک می کند. هر سلولی در بدن انسان برای ارائه عملکرد درست نیازمند آب است و از این رو، تامین آب بدن از اهمیت ویژه ای در تمام طول زندگی برخوردار می شود.
بسیاری از مردم بر این باورند که ارتباطی بین آب و فشار خون وجود دارد و امکان کاهش فشار خون از طریق نوشیدن آب وجود دارد. آیا به واقع این گونه است؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

آیا نوشیدن آب فشار خون را کاهش می دهد؟
پاسخ مثبت است. برای این که فشار خون خود را در سطح عادی نگه دارید باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید. هنگامی که میزان مصرف آب کم باشد، فشار خون بالا می رود. این به دلیل آن رخ می دهد که بدن در تلاش است امنیت آب موجود را با حفظ سدیم تامین کند و سدیم ارتباط مستقیم با فشار خون بالا دارد.
افزون بر این، هنگامی که دچار کم آبی می شوید، بدن به تدریج برخی بسترهای مویرگی مشخص را می بندد، که به نوبه خود افزایش فشار در شریان ها و مویرگ ها را در پی دارد. این شرایط نیز افزایش فشار خون را موجب می شود. از این رو، نوشیدن آب برای کاهش فشار خون به صورت طبیعی منطقی است.

چگونگی کاهش فشار خون از طریق نوشیدن آب
ارتباطی مثبت بین آب و فشار خون وجود دارد، اما باید با چگونگی افزایش مصرف آب برای کسب نتایج خوب آشنا باشید. از جمله نکاتی که باید مد نظر قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
روزانه هشت لیوان آب بنوشید. اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، ممکن است قصد داشته باشید آب بیشتری بنوشید، اما پیش از این کار باید با پزشک خود مشورت کنید.
از نوشیدن بیش از اندازه آب پرهیز کنید. افزایش ناگهانی مصرف آب می تواند عوارض متعددی را به همراه داشته باشد. افزایش مصرف آب را به شیوه ای آرام و سیستماتیک به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
هنگامی که ورزش می کنید نوشیدن آب را فراموش نکنید. پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.

روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون
نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید روش های دیگری را نیز برای این کار مد نظر قرار دهید.

وزن خود را مدیریت کنید
اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش کیلوهای اضافه تاثیر مستقیم بر کاهش فشار خون خواهد داشت. با کاهش تنها ۱۰ پوند (۴٫۵ کیلوگرم) از وزن خود شاهد تغییرات چشمگیر در فشار خون خواهید بود.
به طور همزمان، شما باید همواره به اندازه دور کمر خود توجه داشته باشید، زیرا چربی بیش از اندازه در این ناحیه ممکن است در نهایت به فشار خون بالا منجر شود. مردان نباید اجازه دهند دور کمرشان از ۴۰ اینچ (۱۰۱٫۶ سانتیمتر) بیشتر شود و بانوان باید آن را زیر ۳۵ اینچ (۹۰ سانتیمتر) نگه دارند تا خطر ابتلا به فشار خون بالا کاهش یابد.

ورزش را فراموش نکنید
شما باید هر روز ورزش کنید، حتی اگر یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای با سرعت متوسط انجام دهید. ورزش کردن در چند روز از هفته نیز بهتر از آن است که اصلا هیچ کاری انجام ندهید. تنها با پیاده روی می توانید فشار خون خود را ۴-۹ mmHg کاهش دهید.
همچنین، ورزش می تواند به پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالای تمام عیار زمانی که فشار خون شما اندکی بالا است، کمک کند. زمانی که به فشار خون بالا مبتلا هستید نیز ورزش منظم مفید است زیرا به کاهش فشار خون به سطوح امن‌تر کمک می کند. هر فعالیتی مانند پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، و حتی تمرینات قدرتی می توانند کمک حال شما باشند.

به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید
شما باید یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید تا خطر ابتلا به فشار خون بالا کاهش یابد. سبزیجات و میوه های تازه را در رژیم غذایی خود جای دهید و مصرف چربی های اشباع شده و کلسترول را برای حفظ سلامت دستگاه قلبی عروقی محدود کنید. شما باید پتاسیم بیشتری را از رژیم غذایی خود دریافت کنید، زیرا به گشاد شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.

مصرف سدیم را محدود کنید
سدیم می تواند تاثیر چشمگیری بر فشار خون داشته باشد. حتی کاهش اندک در مصرف سدیم می تواند کاهش فشار خون تا ۲-۸ mmHg را به همراه داشته باشد. در حالت ایده آل، شما نباید بیش از ۲,۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف کنید. افرادی که حساسیت بیشتری به نمک دارند باید این میزان را کمتر از ۱,۵۰۰ میلی گرم در روز حفظ کنند. در همین راستا، محدود کردن مصرف مواد غذایی فرآوری شده و پرهیز از افزودن نمک به غذا توصیه می شود. تنها یک قاشق چایخوری نمک می تواند ۲,۳۰۰ میلی گرم سدیم را تامین کند.

سیگار کشیدن را ترک کنید
اگر تاکنون این کار را نکرده اید، برای کاهش فشار خون خود باید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید. اگر قادر به ترک سیگار نباشید، توانایی زیر کنترل گرفتن فشار خون خود را نیز نخواهید داشت. هر زمان که سیگار می کشید، فشار خون برای چندین دقیقه افزایش می یابد. این شرایط می تواند بر شریان ها و رگ های خونی تاثیرگذار باشد و به عوارض قلبی عروقی منجر شود.

استرس را مدیریت کنید
همان گونه که آب و فشار خون با یکدیگر ارتباط دارند، استرس و فشار خون نیز با هم پیوند خورده اند. اگر توانایی مدیریت و درمان استرس مزمن را نداشته باشید، این شرایط می تواند در نهایت به فشار خون بالا منجر شود. حتی استرس گاه به گاه نیز می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.
برای مدیریت استرس، شما باید انتظارات خود را تغییر دهید تا از ناامیدی جلوگیری شود. محرک های استرس خود را شناسایی کنید و از آنها تا حد امکان پرهیز کنید. تکنیک های کسب آرامش و ورزش هایی مانند یوگا را برای آرامش اعصاب خود مد نظر قرار دهید.

منبع : عصر ایران



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط

برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید برایکنترلفشارخونخودآببنوشید امروز پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید بیشتر برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید برایکنترلفشارخونخودآببنوشید امروز پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید بیشتر خبرنما » برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید امروز پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید بیشتر در زمستان نارنجی درمانی کنید پایگاه خبری تحلیلی مینو خبر درزمستاننارنجیدرمانیکنید ۳ روز پیش اگر به فشارخون مبتلا هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک‌شده آن به غذا کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید افرادی که نیاز به بیشتر در زمستان نارنگی درمانی کنیدهایپر کلابز ۱۳۹۳۱۰۱۵ هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک‌شده آن به غذا کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند بیشتر روش برای کاهش فشار خون بالاسایت تبیان ۱۳۹۲۷۲۳ سنگین است این گونه اشخاص باید آن را با عسل یا سرکه بخورند نوشیدن میزان کمی آب چغندر قرمز در روز به کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون کمک می‌کند نوشیدن بیشتر فشار خون فشارخون ۱۳۹۵۳۱۶ افزایش فشار خون جلوگیری می کند علاوه بر آن خوردن آلو از سرطان و بیماری های گوارشی مانند یبوست جلوگیری می کند نوشیدن دو لیوان آب پرتقال طبیعی به کاهش فشار خون کمک می بیشتر کانیه وست در زیر فشار عصبی بروزترین‌ها ۱۳۹۵۹۳ پزشکی معتقدند نوشیدن آب آلبالو همچون مصرف دارو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند کاهش فشار خون با برداشتن جسم کاروتید محققان دریافتند که با برداشتن یک جسم کاروتید که بیشتر مخلوط آب لیمو و آب گرم؛ ضامن سلامت بدنسایت تبیان ۱۳۹۳۲۱۷ نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و فشار خون را کنترل کند کاهش وزن نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را بیشتر در زمستان خود را با نارنگی درمان کنیدنمناک درزمستانخودرابانارنگیدرمانکنید ۱۳۹۲۷۲۲ اگر به فشارخون مبتلا هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنیدافرادی که نیاز به بیشتر خبرنما » برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید امروز پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید بیشتر در زمستان نارنجی درمانی کنید پایگاه خبری تحلیلی مینو خبر درزمستاننارنجیدرمانیکنید ۳ روز پیش اگر به فشارخون مبتلا هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک‌شده آن به غذا کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید افرادی که نیاز به بیشتر در زمستان نارنگی درمانی کنیدهایپر کلابز ۱۳۹۳۱۰۱۵ هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک‌شده آن به غذا کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند بیشتر روش برای کاهش فشار خون بالاسایت تبیان ۱۳۹۲۷۲۳ سنگین است این گونه اشخاص باید آن را با عسل یا سرکه بخورند نوشیدن میزان کمی آب چغندر قرمز در روز به کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون کمک می‌کند نوشیدن بیشتر فشار خون فشارخون ۱۳۹۵۳۱۶ افزایش فشار خون جلوگیری می کند علاوه بر آن خوردن آلو از سرطان و بیماری های گوارشی مانند یبوست جلوگیری می کند نوشیدن دو لیوان آب پرتقال طبیعی به کاهش فشار خون کمک می بیشتر کانیه وست در زیر فشار عصبی بروزترین‌ها ۱۳۹۵۹۳ پزشکی معتقدند نوشیدن آب آلبالو همچون مصرف دارو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند کاهش فشار خون با برداشتن جسم کاروتید محققان دریافتند که با برداشتن یک جسم کاروتید که بیشتر مخلوط آب لیمو و آب گرم؛ ضامن سلامت بدنسایت تبیان ۱۳۹۳۲۱۷ نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و فشار خون را کنترل کند کاهش وزن نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را بیشتر در زمستان خود را با نارنگی درمان کنیدنمناک درزمستانخودرابانارنگیدرمانکنید ۱۳۹۲۷۲۲ اگر به فشارخون مبتلا هستید نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کنیدافرادی که نیاز به بیشتر کاهش فشار خون با مصرف آب آلبالو کلینیک تبسم کاهشفشارخونبامصرفابالبالو ۱۳۹۵۲۱۹ کاهش فشار خون با مصرف آب آلبالو سلامت نیوز کارشناسان پزشکی معتقدند نوشیدن آب آلبالو همچون مصرف دارو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند به گزارش سلامت نیوز به نقل بیشتر برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید نیومگ امروز پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید روش های دیگر برای کمک به کاهش فشار خون نوشیدن آب یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است، اما شما می توانید بیشتر

برچسب ها

اندکی تفکر …

شغلی که عشق داری بهش انتخاب کن ، که در طول عمر زندگیت یک روز هم کار نکنی.
کنفوسیوس