با اين مواد غذايي سردردتان را بهبود ببخشيد



مفیدستان:

با اين مواد غذايي سردردتان را بهبود ببخشيد


خبرگزاري آريا – کساني که از سردردهاي مکرر رنج مي‌برند مي‌دانند اين نوع دردها به شکل باورناپذيري، غيرقابل تحمل هستند.

به گزارش خبرگزاري آريا ، اما قبل از آن که براي تسکين اين دردها سراغ مصرف قرص برويد بهتر است دلايل سردردتان را بيابيد و از راه‌هاي بهتر و طبيعي‌تري براي بهبود آن اقدام کنيد. مي‌توانيد مصرف مواد غذايي زير را امتحان کنيد.

هندوانه

از آنجا که يکي از علل سردرد مي‌تواند کم‌آبي بدن باشد، قبل از مصرف هر قرصي، مواد غذايي آبدار مانند هندوانه را امتحان کنيد. هندوانه و بسياري از ميوه‌ها و سبزيجاتي که حاوي آب فراوان هستند، مواد معدني مهمي مثل منيزيم را نيز که به بهبود سردرد کمک مي‌کند درخود دارند.

قهوه

اين مايع قهوه‌اي رنگ که بسياري از ما آن را مي‌نوشيم مدت‌هاست در ديد عمومي، يک داروي ضد سردرد به شمار مي‌آيد. درواقع بسياري از قرص‌هاي سردرد، حاوي کافئين هستند. کافئين باعث جمع شدن رگ‌هاي خوني مغز مي‌شود و در نتيجه ما درد کمتري احساس مي‌کنيم. با اين حال رعايت تعادل اهميت زيادي دارد؛ زيرا مصرف زياد قهوه، با افزايش ادرار به کم‌آبي بدن و در نتيجه سردرد منجرمي شود.

نان گندم

کساني که رژيم غذايي کم‌کربوهيدراتي دارند ممکن است از سردردهاي مکرر رنج ببرند، زيرا اين نوع رژيم غذايي ذخيره گليکوژن بدن ـ منبع عمده انرژي مغز ـ را کاهش مي‌دهد. اين شرايط، به از دست دادن مايعات بدن و کم‌آبي منجر شده و سردرد را به دنبال دارد. افزودن کربوهيدرات‌هاي پيچيده مثل نان گندم، ميوه‌ها يا ماست به رژيم غذايي از آنجا که به آزاد شدن سروتونين بيشتري منجرمي شود مي‌تواند در بهبود شرايط سلامت اين افراد نقش داشته باشد.

بادام

تحقيقات نشان مي‌دهد منيزيم موجود در بادام با آزاد کردن رگ‌هاي خوني به بهبود سردرد کمک مي‌کند. براي کساني که از سردردهاي ميگرني رنج مي‌برند، يک رژيم غذايي غني از منيزيم مي‌تواند تسکين‌دهنده بسيارخوبي باشد. مصرف بادام، موز، آووکادو و برنج، دريافتي منيزيم را افزايش مي‌دهد.

سس تند سالسا

شايد عجيب به نظر برسد، اما غذاهاي پرادويه مثل سس سالسا يا فلفل تند مي‌تواند به بهبود بسيار سريع‌تر سردردهاي مرتبط با سينوس‌ها کمک کند. غذاهاي پرادويه مسيرهاي تنفسي را باز مي‌کنند، به همين دليل مصرف آنها به بهبود سردردهاي سينوسي منجرمي شود.

ماست

وقتي سرتان تير مي‌کشد در واقع بدنتان تلاش مي‌کند از اين راه به شما بگويد براي عملکرد درست به کلسيم نياز دارد. وجود مواد غذايي حاوي کلسيم فراوان مثل ماست بدون چربي در رژيم غذايي يا پروبيوتيک‌هاي مفيد بدون چربي و قند زياد به بهبود اين نوع سردرد کمک مي‌کند.

دانه کنجد

اين دانه‌هاي کوچک حاوي مقادير فراواني ويتامين E هستند که به تثبيت سطح هورمون استروژن در بدن زنان کمک و از ميگرن پيشگيري مي‌کند. ويتامين E به بهبود گردش خون نيز کمک مي‌کند. دانه‌هاي کنجد همچنين غني از منيزيم هستند.

اسفناج

ثابت شده است اسفناج فشارخون را کاهش مي‌دهد؛ بنابراين اگر سردرد داريد، خوردن سالادي را که به جاي کاهو در آن از اسفناج استفاده شده است، امتحان کنيد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

برچسب ها

اندکی تفکر …

پدر اگه پولدار است همه جوانیش را داده
واگر بی پول است همه زندگیش را
تا نانی لای سفره گذارد و تو بزرگ شوی
و برایش همین بس که بگویند سر سفره پدرش بزرگ شد...