با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد!


با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد!


خبرگزاري آريا – وب‌سايت رژيم سلامتي: بسياري از تحقيقات مربوط به بيماري آلزايمر شامل تاثير انتخاب هاي غذايي در تحريک، پيشگيري و درمان اين بيماري است. محققان التهاب و مقاومت به انسولين را به عنوان عوامل کليدي در اين بيماري عصبي شناسايي کرده اند که آنها سبب آسيب به سلول هاي عصبي و اختلال در ارتباط بين سلولي مي شوند.

خبر خوب اين است که ما مي توانيم از بيماري آلزايمر جلوگيري کنيم اگر غذاهايي را انتخاب کنيم که به کاهش التهاب کمک کند و از سيستم پيام مغز، بهبود مقاومت به انسولين و ترويج جريان خون پشتيباني کند. خوشبختانه غذاهاي بسياري براي اين نياز وجود دارد. در اينجا هشت انتخاب رژيم غذايي که مي تواند به جلوگيري از توسعه بيماري آلزايمر کمک کند آورده مي شود. و راه هاي طبيعي براي جلوگيري، تاخيرو يا حتي معکوس کردن بيماري آلزايمر بيان مي شود.

با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد!

۱٫ مصرف غذاهاي بالا برنده گلوکز و قند خون را کاهش دهيد.

غذاهاي سرشار از قند و همچنين پردازش شده، کربوهيدرات هاي تصفيه شده (براي مثال، برنج سفيد، ماکاروني سفيد، آرد سفيد) مي تواند سبب افزايش شديد در ميزان قند خون، که منجر به التهاب در مغز مي شود. سطح قند خون بالا با خطر بيشتري از زوال عقل مرتبط شده است. برچسب مواد غذايي را به دقت بخوانيد زيرا بسياري از غذاها داراي قند پنهان شده مانند غلات صبحانه (دانه هاي آلي با گزينه هاي کم قند)، پروتئين و ميله هاي انرژي زا ، چاشني، سس پاستا و غذاهايي با ادعاي مارک کم چرب يا بدون چربي که اغلب به انها براي جبران کاهش چربي شکر اضافه شده است. در واقع، ارتباط بين سطح قند خون و آلزايمر باعث شده است که بسياري از کارشناسان به بيماري ديابت نوع ۳ اشاره کنند.

۲٫ غذاهاي چرب امگا ۳ بخوريد

ماهي هاي چرب آب سرد و جلبک دريايي (براي گياه خواران و کسانيکه ماهي نمي خورند) بهترين منابع غذايي اسيدهاي چرب امگا ۳ EPA (ايکوزاپنتانوئيک اسيد) و DHA (اسيد دکوزاهگزانوئيک) مي باشد. شواهد نشان مي دهد که DHA ممکن است با کاهش تجمع پلاک بتا آميلوئيد در مغز به جلوگيري از بيماري آلزايمر کمک کند. ماهي آزاد، ساردين، ماهي تن، ماهي خال مخالي، ماهي قزل آلا و منابع ماهي از اين چربي هاي سالم هستند.

۳٫ به مقدار کمي آجيل بخوريد.

نشان داده شده است آجيل درختي (به عنوان مثال، بادام، آجيل برزيل، کاشو، فندق، گردو، پسته، گردو) عمدتاً به دليل منبع سالم اسيدهاي چرب امگا ۳، (عامل مبارزه با التهاب و کمک به گردش خون) براي عملکرد شناختي مفيد است آجيل همچنين منبع خوبي از ويتامين هاي گروه B و E است همچنين نشان داده شده سبب کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و سرطان مي شوند.

۴٫ MIND را در ذهن خود داشته باشيد.

MIND مخفف رژيم مديترانه اي DASH و براي تاخير در دژنراسيون عصبي موثر است و آن ترکيبي از عناصر مهم از رژيم غذايي DASH و رژيم غذايي مديترانه اي است به علاوه نشان داده شده است شامل غذاهاي خاص و مواد مغذي است که از نظر علمي به نفع مغز مي باشد. رژيم غذايي MIND، که توسط اپيدميولوژيست تغذيه دکترمارتا کلر موريس و همکارانش در مرکز پزشکي دانشگاه راش توسعه داده شد و سبب کاهش خطر ابتلا به بيماري آلزايمر تا ۵۳ درصد در ميان افرادي که به دنبال برنامه غذا خوردن دقيق هستند و حدود ۳۵ درصد در ميان کساني تا حد متوسط برنامه غذايي را رعايت کردند با توجه به نظر موريس رژيم MIND پيروي از رژيم غذايي مديترانه اي و يا رژيم غذايي DASH را راحت تر مي کند زيرا آن تاکيد بسيار کمتر در مصرف ماهي داشته و تمرکز مختلف در گرفتن ميوه ها و سبزيجات دارد.

۵٫ مقدار زيادي از ميوه ها و سبزيجات مصرف کنيد.

سبزيجات برگ سبز و انواع توت ها بايد در بالاي ليست رژيم غذايي ما باشد و نشان داده شده است که در ترويج عملکرد شناختي مفيد هستند. بلوبري به ويژه همانند توت فرنگي مفيد هستند. سبزيجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، برگ چغندر، خردل و ديگر سبزي سالاد از عملکرد مغز حمايت مي کنند زيرا آنها غني از لوتئين و يک آنتي اکسيدان قوي همانند فولات، ويتامين K و بتا کاروتن مي باشد.

۶٫ از چربي هاي ترانس اجتناب کنيد.

اين چربي ها با توليد راديکال آزاد و التهاب، که هر دو تاثير منفي بر عملکرد مغز دارند در ارتباط است. اگر چه چربي هاي ترانس در حال حاضر در پانل تغذيه اي مواد غذايي ذکر شده اند برچسب مواد غذايي را بخوانيد و مطمئن شويد که مواد تشکيل دهنده، به خصوص در غذاهاي بسته بندي شده برچسب چربي ترانس صفر يا کمتر از ۰٫۵ گرم در هر وعده داشته باشد از موارد ديگر مانند غذاهاي سرخ شده، فست فود و مارگارين که پناهگاهي براي چربي ترانس شناخته شده اجتناب کنيد.

۷٫ چاي سبز بنوشيد

لذت بردن از دو تا چهار فنجان چاي سبز در روز ، گرم يا سرد، براي کمک به تقويت حافظه و جلوگيري از بيماري آلزايمر مفيد است. مطالعات متعدد بهبود در عملکرد شناختي، کاهش زوال شناختي و يا کاهش استرس اکسيداتيو را با مصرف چاي سبز به صورت روزانه نشان داده اند. با چاي سبز و ورزش از آلزايمر پيشگيري کنيد.

۸٫ چربي هاي اشباع شده را کاهش دهيد.

چربيهاي اشباع شده دشمن نيستند اما آنها بهترين دوستان شما نيستند. مصرف خود را از گوشت قرمز (۳ وعده يا کمتر در هفته)، غذاهاي سرخ شده (کمتر از ۱ وعده در هفته)، کره (کمتر از ۱ قاشق غذا خوري در روز)، پنير (کمتر از ۱ وعده در هفته) و ديگر غذاهاي لبني پر چرب را کاهش دهيد پژوهش ها شواهد قوي بر اثرات مضر چربي اشباع براي زوال عقل دارند.

۹٫ مصرف ادويه کورکومين را افزايش دهيد.

کورکومين، ماده فعال در زردچوبه است که در مبارزه با بيماري آلزايمر مفيد است. در يک بررسي اخير از يک تيم از دانشمندان استراليايي، نشان داده اند که کورکومين مي توانيد بتا آميلوئيد مشخصه پلاک آلزايمر را تغيير دهد و نشان داده شده ماده آنتي اکسيدان و خواص ضد التهابي آن عملکرد مغز و توسعه زوال عقل را تحت تاثير قرار مي دهد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

تکفیر ابن سینا در کتاب درسی اردن با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد با اين سير و اين همه خاصيت؟ رژيم غذايي رژيم غذايي عليه آلزايمر رژيم غذايي عليه آلزايمر با اين ‌که نمي ‌توان اما حتي اگر اين رژيم غذايي تنها خبرگزاری آریا اگر مقداري در حقوق‌هاي نجومي …اگرمقداريدرحقوقبا اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد و اين روزها به مي‌شود مسئولان با طرح عقيم خبرگزاری آریا …قفل با با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد مسعود فراستي آن روزها و اين اگر دو مورد از این علائم را داريد، مراقب آلزايمر باشید افرادي كه در رژيم غذايي نمي افتد و اين به آلزايمر هستند با اين رژيم غذايي و كاهش وزن رژيم غذايي و كاهش وزن اما اين بار با اين و زمانيكه رژيم سختي مي گيريد تا به رژیم غذایی روزه همراه با اين رژيم اين يك رژيم غذايي كم اين رژيم‌ها‌ي كوتاه قطعا معجزه نمي خبرگزاری آريا آيا مي‌توانيم شخصيتمان را تغيير …با اين راهکارها از با اين رژيم غذايي آلزايمر نمي گيريد رژيم غذايي کم ‫كلينيك تغذيه و رژيم درماني سيب سبز ‬‎كلينيك تغذيه و رژيم درماني سيب سبز رژيم هاى غذايى لاغرى بدون گرسنگى ، بدون کاهش وزن با رژيم شوک کاهشوزنبارژيمشوکيادتان باشد که مواد غذايي اين رژيم رژيم مي گيريد با نمي شود ـ عمل جراحي اين زندگی طبیعی با بیماری كولیت اولسروز کوليت ‌اولسروز بيماري است که در آن جدار داخلي روده بزرگ دچار التهاب مي شود طب قرآنی درمان گياهيعرفان روانشناسي درمان با قرآن وگیاهان درمان سؤ هاضمه با گياهان دارويي و داروهاي گياهي شرايط زندگي ماشيني در سال هاي اخير باعث طب قرآنی درمان گياهيعرفان روانشناسي توصيه هاي دكتر خدادادي اصلي ترين آيه در مورد غذا مي گويد دقت كنيد و بنگريد چه ميخوريد يعني با توجه به طبع كه ارثي افسردگي تشخيص و راه درمان آرشيو انجمن افسردگی روزنامه همشهری حیات ۲۰۱۵ درصد مبتلایان به افسردگی با خودكشی پایان می یابد استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو سایت علمی تضادها رو درك كنيم سياه و سفيد، سرد و گرم، زشت و زيبا به تضادها فكر كن وقتي كه در طبيعت

اندکی تفکر …

همیشه از آدم‌های منفی فاصله بگیرید.
آن‌ها برای هر "راه‌حلی"، یک "مشکل" دارند!

پر بازدیدترین مطالب