پر بازدید ترین مطالب

با اين روش ها سوزش سرِ دل را از بين ببريد


                 با اين روش ها سوزش سرِ دل را از بين ببريد

خبرگزاري آريا – روزنامه آرمان امروز: برخي مواد غذايي مي توانند موجب شل شدن اسفنکتر مري شوند، که اجازه بازگشت اسيد معده به مري را مي دهد. از جمله اين مواد غذايي مشکل‌آفرين مي توان به گوجه فرنگي، مرکبات، شکلات، قهوه، و چاي اشاره کرد. مصرف آنها را محدود يا براي مدتي متوقف کنيد تا دوباره احساس بهتري داشته باشيد.
با اين روش ها سوزش سرِ دل را از بين ببريد
کاهش وزن
اضافه وزن پيامدهاي منفي بسياري دارد، که يکي از آنها افزايش قابل توجه خطر ابتلا به علائم رفلاکس معده است. با مصرف ترکيبي از پروتئين بدون چربي، چربي هاي سالم، مقدار زيادي سبزيجات غير نشاسته اي و اندکي کربوهيدرات مي توانيد کاهش وزن خود را تجربه کرده و سوزش سردل را کاهش دهيد.
کاهش اثر قند
چندين مطالعه نشان داده اند که کاهش اثر قند مي تواند بيماري بازگشت اسيد معده را بهبود ببخشد. در حقيقت، پژوهش ها نشان داده اند که مصرف کربوهيدرات هايي با محتواي بالاي قند حتي بيشتر از چربي و قهوه ممکن است شرايط بازگشت اسيد معده را وخيم‌تر سازند. از سوي ديگر، رژيم هاي غذايي با محتواي کربوهيدرات کم علائم اين بيماري را تسکين مي دهند.
کنار گذاشتن گلوتن
بنابر ارزيابي هاي صورت گرفته، افراد بسياري به نوعي از حساسيت به گلوتن رنج مي برند و اين مساله محرک بسياري از علائم مشابه با بازگشت اسيد معده است. نتايج يک مطالعه نشان داد، افرادي که گلوتن را از رژيم غذايي خود حذف کرده بودند، بهبود سريع و پايدار علائم رفلاکس معده را تجربه کردند. بر همين اساس، شناسايي موارد عدم تحمل غذايي و کنار گذاشتن مواد غذايي مانند گلوتن که به احتمال زياد موجب افزايش وزن و علائم ناخوشايند مانند بازگشت اسيد معده مي شوند، اقدامي کليدي است.
مصرف هوشمندانه مکمل ها
بيشتر ما با افزايش سن آنزيم هاي گوارشي و اسيد معده کمتري توليد مي کنيم که به معناي کاهش توانايي در تجزيه پروتئين هاست. در نتيجه، مواجهه با بازگشت اسيد معده به مري و ديگر مشکلات گوارشي افزايش مي يابد. با مصرف مکمل آنزيم هاي گوارشي به همراه وعده هاي غذايي مي توانيد تجزيه پروتئين را بهبود بخشيده و به مبارزه با علائمي مانند گاز، نفخ، و سوزش سردل کمک کنيد.
مديريت استرس
استرس و اضطراب مي توانند به رفلاکس معده و ديگر مشکلات گوارشي منجر شوند. پژوهش هاي صورت گرفته نشان داده اند، افرادي که در بلند مدت استرس را تجربه مي کنند با افزايش قابل توجه ضربان قلب، فشار خون، و علائم بازگشت اسيد معده مواجه مي شوند. از اين رو، کسب آرامش و دوري از موقعيت هاي تنش‌زا را در اولويت قرار دهيد.
خواب با کيفيت بالا
نتايج مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که خواب شبانه ناکافي و بي کيفيت علائم رفلاکس معده را در روز پيش رو شدت مي بخشد، که به نوبه خود مي تواند کاهش هر چه بيشتر کيفيت خواب را موجب شود. براي تجربه خواب شبانه خوب حدود يک ساعت پيش از اينکه به خواب برويد از دستگاه هاي الکترونيکي مانند لپ تاپ يا گوشي هوشمند استفاده نکنيد. همچنين، حمام گرم با نمک فرنگي اصل و يا نوشيدن يک فنجان چاي بابونه مي توانند آرامش بخش باشند.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب