با اين خوراکي‌ها به جنگ «چاقي» برويد



مفیدستان:

با اين خوراکي‌ها به جنگ «چاقي» برويد


خبرگزاري آريا – اگر تصميم به کاهش وزن داريد نيازي نيست کربوهيدرات‌ها را به کلي از رژيم غذايي‌تان حذف کنيد. فقط کافيست به سراغ کربوهيدرات‌هايي پر کالري مانند پاستا، نان سفيد دست نگذاريد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از Activebeat، برخي از کربوهيدرات‌ها هستند که نه تنها چاقتان نمي‌کنند بلکه به کاهش وزنتان نيز کمک مي‌کنند. علاوه بر آن کربوهيدرات‌ها براي تابع انرژي و مغز ضروري هستند.
يکي از بزرگ‌ترين تصورات غلط در مورد کربوهيدرات‌ها اين است که آن‌ها باعث افزايش وزن مي‌شوند اما در حقيقت نوع کربوهيدارت‌ها است که موجب افزايش وزن مي‌گردد. در اين گزارش کربوهيدرات‌هايي را معرفي مي‌کنيم که سرشار از فيبر بوده و به سوخت و ساز بدنتان در طول روز کمک شاياني مي‌کنند. با ما همراه باشيد.
بلغور جوي دوسر
اين کربوهيدرات غني از فيبر بوده و به راحتي در بدن هضم مي‌شود. مطالعات نشان داده است مصرف بلغور جوي دو سر در بدن انفجاري ايجاد کرده و به شدت با چربي‌هاي بدن مبارزه مي‌کند. هچنين براي سلامت و عملکرد صحيح قلب از بهترين هاست.
بلغور گندم
گندم چربي بدنتان را آهسته آهسته آب مي‌کند، فقط کافيست روزانه ۵ گرم از آن در نصف فنجان آب جوش خيس کرده و در وعده شام ميل کنيد. بعد مدت زمان کوتاهي نتيجه آن را به خوبي مشاهده خواهيد کرد.
لوبيا
اگر بخواهيم بهترين خوراکي‌ها براي سلامت و عملکرد صحيح قلب را نام ببريم بي‌شک لوبيا جزء آن دسته خواهد بود. همچنين مصرف منظم آن براي دستگاه گوارش و دستيابي به تناسب اندام بسيار مفيد است چرا که يکي از سالم‌ترين کربوهيدرات‌هاي موجود در اين زمينه شناخته شده است. علاوه بر فيبر بالا، لوبيا مقادير ارزشمندي از پروتئين و آهن را براي تامين سوخت و ساز بيشتر بدن داراست.
کوينولا
شايد اين خوراکي را تا به حال نشنيده بوديد و نمي‌دانيد يکي از موارد فوق العاده مفيد و سرشار از پروتئين است. کوينولا يا بذر گنه گنه يک دانه کوچک لوبيا شکل به رنگ عاج است که عطري ملايم و طعمي شيرين دارد. از برنج سبک تر است ولي مي‌توان به عنوان جايگزين برنج از آن استفاده کرد و معمولا براي غليظ کردن سوپ از آن استفاده مي‌شود. کوينولا نمونه‌اي ديگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئين نيز هست. اين خوراکي سالم‌ترين جايگزين براي برنج و ترکيبات داراي گلوتن است. محتواي غني اسيد آمينه آن سبب مي‌شود تا شروع به عضله سازي کنيد.
ماکاروني سبوس‌دار
اگر به دنبال کاهش وزن هستيد و ماکاروني را به کلي از برنامه غذايي‌تان حذف کرديد کمي دچار اشتباه هستد چرا که ماکاروني سبوس‌دار يکي از خوراکي‌هاي هست که مي‌تواند شما را سريع‌تر به خواسته‌تان برساند. با خوردن ماکاروني سبوس‌دار، فيبر بدنتان به خوبي تامين شده و براي مدت‌هاي زيادي احساس گرسنگي نمي‌کنيد .
سبزيجات
احتمالا نمي‌دانستيد که مي‌توان سبزيجات را در گروه کربوهيدارت‌ها دسته بندي کرد. هنگامي که سبزيجات را از برنامه غذايي خود دور مي‌کنيد در واقع بدنتان را از موادي چون فيبر، ويتامين‌ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان‌ها محروم کرده‌ايد و با عدم مصرف طولاني مدت آن دچار اضافه وزن شديد، سرطان و ديگر بيماري‌هاي جدي مي‌شويد.
برنج قهوه‌اي
اگر مي‌خواهيد براي مدت‌هاي طولاني گرسنه نشويد و در عين حال چربي ‌هايتان را آب کنيد برنج قهوه اي بهترين پيشنهاد برايتان است. بنابراين برنج قهوه‌اي را جايگزين برنج سفيد کنيد تا سريع‌تر به تناسب اندام دست يابيد. اين نوع از برنج علاوه بر خاصيت لاغر کنندگي سرشار از مواد معدني و ويتامين است.
جو
شما جزء آن دسته از افرادي هستيد که ميان وعده‌هاي ناسالم مصرف مي‌کنيد؟
مطالعات نشان داده انتخاب يک کربوهيدرات پيچيده براي ميان وعده‌اي سالم بهترين انتخاب است. جو يکي از آن کربوهيدرات‌هاي پيچيده است که با مصرف آن در ميان وعده‌تان انرژي را براي مدت‌هاي طولاني در بدن ذخيره کرده‌ايد و علاوه بر آن قندخونتان را براي ساعت‌ها تنظيم نگه داشته و اين نيز باعث مي‌شود از مصرف خوراکي‌هاي شيرين، داراي نشاسته و چربي ترانس دوري کنيد.
ميوه‌ها
ميوه‌ها همانند سبزيجات در دسته کربوهيدرات‌هايي هستند که بسيار ناديده گرفته مي‌شوند. در حالي که داراي شيرين کننده طبيعي، کربوهيدرات سالم، غني از فيبر و سرشار از مجموعه‌اي از ويتامين‌ها و مواد معدني هستند. آناناس، انگور، هندوانه ، هلو، سيب، طالبي، گريپ فروت و انار جزء آن دسته از ميوه‌ها با کربوهيدرات پايين هستند و به چربي سوزي بدن کمک مي‌کند.

بيتا نوروزي



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

اندکی تفکر …

خوشبختی
همین کنار هم بودن هاست
همین دوست داشتن هاست
خوشبختی
همین لحظه های ماست
همین ثانیه هاییست
که در شتاب زندگی
گمشان کرده ایم...