افزايش و رشد باکتري هاي خوب روده با مصرف منظم 6 ماده غذايي



مفیدستان:

افزايش و رشد باکتري هاي خوب روده با مصرف منظم 6 ماده غذايي


خبرگزاري آريا-يکي از اکتشافات علم پزشکي، درک اثرات ميکروبيوم روده بر روي سلامتي است. رشد و افزايش باکتري هاي خوب روده با مصرف غذاهاي پروبيوتيک امکان پذير اسبه گزارش خبرگزاري آريا، بهترين منابع محصولات پروبيوتيک، لبنيات شناخته شده است، اما کساني که ميلي به مصرف مداوم ندارند مي توانند محصولات ديگر غني از پروبيوتيک ها را جايگزين کنند. در اينجا ۶ ماده غذايي حاوي پروبيوتيک، به غير از ماست و ديگر محصولات لبني معرفي شده است:
سيب زميني سرد: سيب زميني سرد پخته شده يکي از بهترين منابع نشاسته مقاوم است. نشاسته مقاوم به گروهي از کربوهيدرات هاي رژيمي غير قابل هضم گفته مي شود که تاثيرات آن بر سلامت روده، کاهش قند خون بعد از صرف غذا، افزايش حساسيت به انسولين، و اثرات آن بر ميکروبيوم، چربي خون و وزن بدن مورد توجه بوده است. حتي به اثرات دريافت اين نشاسته بر پيشگيري از سرطان کولورکتال نيز پي برده شده است.
کفير: اين نوشيدني ترش، سرشار از باکتري هاي سالم و پروبيوتيک ها است و مطالعات نشان داده که مصرف آن به از بين بردن مشکلات گوارشي، آلرژي ها و … کمک مي کند و اثر مفيدي بر سلامت قلب دارد. يک نکته اين است که برخي نوشيدني هاي کفير حاوي مقادير بالايي قند اضافه شده هستند که منجر به تغذيه باکتري هاي بد در روده مي شوند، بنابراين هنگام خريد آنها بايد به برچست و ليست مواد تشکيل دهنده دقت کرد.
موز سبز: اکثر مردم از مصرف اين نوع موز اجتناب مي کنند اما خبر خوب اين است که موز سبز يک منبع غني از پروبيوتيک به ويژه نشاسته مقاوم است. همچنين اين ميوه يک دوز سالم از هر دو فيبر محلول و نامحلول، ويتامين و مواد معدني را دارد. مصرف مداوم موز سبز با افزايش باکتري هاي خوب روده در برابر بيماري قلبي و مشکلات استخوان محافظت ايجاد مي کند.
کلم ترش: کلم رنده شده ريز و آب پز کلمي است که توسط باکتري هاي اسيد لاکتيک تخمير و خرد شده است. اين يکي از قديمي ترين غذاهاي سنتي است و در بسياري از کشورها، به ويژه در اروپا محبوب است. علاوه بر کيفيت پروبيوتيک آن، کلم ترش غني از فيبر و داراي ويتامين هاي، ث، ب و کا، سديم بالا، آهن و منگنز است. کلم رنده شده و آب پز همچنين شامل آنتي اکسيدان ها، لوتئين و زيگزانتين است که براي سلامت چشم مهم هستند.
شکلات: شکلات مي تواند به تشويق و رشد باکتري هاي خوب روده کمک کند. ترکيب اين خوراکي با پروبيوتيک خواص سلامتي آن را دو برابر مي کند. پروبيوتيک ها به هضم بهتر شکلات و جذب عناصر و آنتي اکسيدان هاي موجود در آن کمک مي کند.
سير: سير تنها يک ادويه خوشبو کننده غذاها نيست بلکه منبع غني از پروبيوتيک محسوب مي شود. سير خام البته بيشترين مقدار پروبيوتيک را دارد و مصرف آن يک راه موثر براي جلوگيري از بسياري از مشکلات دستگاه گوارش است.

سلامت نيوز: افزايش و رشد باکتري هاي خوب روده با مصرف منظم ۶ ماده غذايي



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

برچسب ها

اندکی تفکر …

دلیل اینکه آدمها به دشواری شاد میشوند
این است که همواره
"گذشته" را بهتر از آنچه بوده،
"حال" را بدتر از آنچه هست،
و "آینده" را نامشخص تر از آنچه خواهد بود میبینند...
-مارسل‌ پانیول