پر بازدید ترین مطالب

اشتراک چيني فرانسوي؛ همکاري پژو و چانگان براي توليد وانت


اشتراک چيني فرانسوي؛ همکاري پژو و چانگان براي توليد وانت

خبرگزاري آريا – پيکاپ هاي يک تني اخيرا با استقبال بسيار خوب مشتريان اروپايي و برخي ديگر از بازارها روبرو شده و از فروش مناسبي برخوردار هستند. ميزان استقبال از خودروهاي حاضر در اين سگمنت به حدي بالا است که حتي مرسدس بنز نيز تابستان امسال با معرفي X کلاس رسما به توليد پيکاپ رو آورد.

گروه پژو-سيتروئن که از قافله سازندگان پيکاپ عقب مانده، توافق نامه اي را با چانگان امضا کرده که بر اساس آن قرار است اين دو شرکت چيني و فرانسوي تا سه سال آينده يک پيکاپ جديد طراحي و توليد کنند. چانگان يکي از خودروسازان دولتي است که از لحاظ آمار توليد سالانه جزو چهار خودروساز برتر چين محسوب شده و از سال 2010 همکاري هاي نزديکي با گروه پژو-سيتروئن دارد. بعد از دانگ فنگ اين دومين خودروساز چيني است که فرانسوي ها براي همکاري انتخاب کرده اند.

پيکاپ مذکور براي توليد در کارخانه هاي چانگان در دينگ ژو برنامه ريزي شده و گفته مي شود مطابق با استانداردهاي جهاني توسعه يافته و از لحاظ طراحي، کيفيت و دوام در سطح بالايي خواهد بود. با توجه به سخت تر شدن رقابت در بين سازندگان و ظهور رقبايي مثل رنو آلاسکان قطعا کار براي اين پيکاپ دو رگه دشوار بوده و براي موفقيت بايد توانايي هاي مناسبي داشته باشد.

آنطور که اعلام شده، اين پيکاپ يک تني در چين و اکثر بازارهايي که پژو-سيتروئن در آنها فعاليت دارد به فروش خواهد رسيد و مي تواند نقش کليدي در موفقيت اين خودروساز فرانسوي داشته باشد. بد نيست بدانيد در سال 2016 آمار فروش خودروهاي سبک تجاري با 5 درصد رشد نسبت به سال 2015 به حدود 14 ميليون دستگاه رسيده که از اين ميزان 18 درصد به دسته پيکاپ هاي يک تني متعلق بوده اند.

ناگفته نماند چندي پيش پژو از يک خودروي پيکاپ که در اصل توسط دانگ فنگ توسعه يافته در آفريقاي جنوبي رونمايي کرد. اين کمپاني فرانسوي در نظر دارد با ارايه يک پيکاپ ديگر سهم خود را از بازار خودروهاي تجاري سبک افزايش داده و سود بيشتري را کسب کند.

حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا بارکش هاي دو رگه فرانسوي-چيني خواهند توانست با رقباي قدرتمند ژاپني، اروپايي و آمريکايي رقابت کنند يا خير.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب