پر بازدید ترین مطالب

آشنایی با جیلی GC6 نیو فیس و زیر و بم این خودرو


جیلی GC6 نیو فیس نسخه‌ فیس لیفت و بهبود یافته‌ خودروی جیلی GC6 است. همانند بسیاری از نسخه‌های فیس لیفت، خودروی جیلی GC6 نیو فیس نیز مدتی پس از عرضه‌ نسخه‌ معمولی این خودرو تولید شد و به بازار آمد.

نمای کنار جیلی GC6 نیو فیس
ستاره | سرویس خودرو – جیلی GC6 نیو فیس یک خودروی سواری چینی است که در زمستان سال 96 برای نخستین بار در ایران معرفی شد. البته پیش از آن نسخه‌ معمولی این خودروی چینی در بازار ایران عرضه شده بود. به طور کل از تولید خودروی جیلی GC6 در کشور چین اکنون چیزی نزدیک به شش سال می‌گذرد. این خودرو خیلی زود توانست علاوه بر عرض اندام در کشور مادری، حضور مفید در بازار ایران را هم تجربه کند.


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر به موضوع دلخواه خود برسید.


درست مانند نسخه‌ی معمولی این خودرو، جیلی GC6 نیو فیس نیز مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی در چین وارد بازار خودروی ایران شد. البته این خودرو صرفا یک محصول واراداتی محسوب نمی‌شود و توسط شرکت خودروسازان بم در ایران مونتاژ می‌گردد. شاید به همین دلیل بوده که خودروی جیلی GC6 نیو فیس در قالب تیپ اکسلنت در بازار داخل حضور یافته است.

معمولا خودروهایی که به عنوان مدل فیس لیفت به بازار عرضه می‌شوند، تغییراتی را نسبت به نسخه‌ی ابتدایی خود بازتاب می‌دهند. قاعده‌ و قانونی که خودروی جیلی GC6 نیو فیس نیز از آن مستثنی نیست. البته اکثر تغییرات موجود در نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی خودروی GC6 نسبت به مدل اصلی این محصول در مشخصات ظاهری آن بازتاب یافته است. به این معنی که در خودروی جیلی GC6 نیو فیس شاهد تغییر یافتن مشخصات فنی یا ارتقا پیدا کردن مشخصات موتوری نیستیم.

پیش از آن که به مشخصات فنی خودروی جیلی GC6 نیو فیس بپردازیم، بد نیست به این نکته هم اشاره شود که این خودرو علاوه بر ایران در برخی کشورهای دیگر نظیر امارات متحده عربی نیز عرضه شده است.  

آشنایی با جیلی GC6   

مشخصات فنی 

 جیلی GC6 نیو فیس از نظر مشخصات فنی تفاوت قابل توجهی با نسخه‌ معمولی خود ندارد. بنابراین در نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو نیز شاهد وجود همان موتور بنزینی چهار سیلندر خطی هستیم که از وجود 16 سوپاپ بهره می‌برد. موتوری که گنجایشی معادل 1498 سی‌سی دارد و توان نسبتا متوسطی را از خود به نمایش می‌گذارد.

حداکثر توان خروجی این موتور چهار سیلندر رقمی معادل 105 اسب بخار با احتساب 6200 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن نیز رقمی برابر با 145 نیوتن‌متر با احتساب 4200 دور در دقیقه برآورد می‌شود.

با توجه به نوع سیستم انتقال قدرت خودروی جیلی GC6 نیو فیس که بر مبنای دیفرانسیل جلو طراحی شده است، نیروی خروجی موتور این خودرو به چرخ‌های آن منتقل می‌شود. همچنین این خودرو از وجود یک جعبه دنده خودکار چهار سرعته بهره می‌برد. قطعه‌ای که از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و توسط شرکت جت‌کو ژاپن طراحی و تولید شده است.

سیستم ترمز خودروی جیلی GC6 نیو فیس چه در بخش جلو و چه در بخش عقب آن به صورت دیسکی طراحی شده است. با توجه به این موضوع که بسیاری از خودروهای ساخت داخل و حتی برخی از محصولات مشابه چینی از حالت کاسه‌ای در بخش عقب سیستم ترمز خود استفاده می‌کنند، طراحی سیستم ترمز این خودرو به صورت دیسکی می‌تواند نکته‌ای مثبت قلمداد شود.

نمای عقب جیلی GC6 نیو فیس
مدت زمان لازم برای رسیدن خودروی جیلی GC6 نیو فیس از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت حدود 13.5 ثانیه است. همچنین حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط این خودرو نیز رقمی در حدود 165 کیلومتر در ساعت ارزیابی می‌شود. اعداد و ارقامی که تفاوت چندانی با نسخه‌ی معمولی این خودرو ندارد.

با جمع بندی موارد اشاره شده در سطور بالا می‌توان خودروی جیلی GC6 نیو فیس را یک خودروی سواری متوسط شهری لقب داد. خودرویی که البته به دلیل فضای نسبتا مناسب برای جا دادن سرنشینان خود می‌تواند به منظور انجام مسافرت‌های خانوادگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این خودرو همچنین از نظر میزان مصرف سوخت نیز عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. به گونه‌ای که میزان متوسط مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی رقمی معادل 6.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت برآورد می‌شود. ضمن آن که استاندارد آلایندگی خودروی جیلی GC6 نیو فیس نیز در حالت یورو 5 تعریف شده است. برای یافتن آگاهی بیشتر از سایر مشخصات فنی خودروی جیلی GC6 نیو فیس می‌توانید جدول زیر را از نظر بگذرانید.  

جدول مشخصات فنی



























مشخصات فنی خودروی جیلی GC6 نیو فیس (تیپ اکسلنت)
نوع موتور خودرو بنزینی خطی
تعداد سیلندر 4 سیلندر
تعداد سوپاپ   16 سوپاپ
گنجایش موتور 1498 سی ‌سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 105 اسب بخار با احتساب 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو 145 نیوتن متر با احتساب 4200 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده  4 سرعته خودکار (محصولی از شرکت جت کو ژاپن)
نوع سیستم انتقال قدرت خودرو دیفرانسیل جلو
طول خودرو 4342 میلی ‌متر
عرض خودرو  1692 میلی ‌متر
ارتفاع خودرو   1435 میلی‌ متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو  2502 میلی ‌متر
گنجایش صندوق بار خودرو  468 لیتر
فاصله‌ی کف خودرو تا سطح زمین  158 میلی ‌متر
وزن خالص خودرو  1132 کیلوگرم
اندازه‌ی چرخ‌های خودرو  15 اینچ
نوع سیستم تعلیق خودرو در بخش جلو  مک‌فرسون استرات
نوع سیستم تعلیق خودرو در بخش عقب  میل پیچشی
نوع سیستم ترمز خودرو در بخش جلو   دیسکی
نوع سیستم ترمز خودرو در بخش عقب  دیسکی
شتاب صفر تا صد خودرو 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت خودرو  165 کیلومتر در ساعت
میزان مصرف سوخت در حالت چرخه ترکیبی  6.8 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی خودرو  یورو 5
گنجایش مخزن سوخت خودرو  45 لیتر

 

مشخصات فنی جیلی GC6 نیو فیس

 

امکانات و قابلیت‌ها

خودروی جیلی GC6 نیو فیس نیز مانند بسیاری از خودروهای چینی مشابه توسط موسسات ایمنی معتبر اروپایی نظیر یورو ان سی ای پی مورد آزمایش قرار نگرفته است. با این حال این خودرو هم مانند بسیاری از همتایان خود موفق به کسب هر پنج ستاره‌ ممکن از موسسه ان سی ای پی چین شده است.

این خودرو به منظور حفظ امنیت سرنشینان خود به دو عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو مجهز است. همچنین برای حفظ ثبات و پایداری این خودرو نیز از وجود سیستم‌های مکملی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD استفاده شده است.

البته اکثر امکانات و قابلیت‌های موجود در خودروی جیلی GC6 نیو فیس در نسخه‌ی معمولی این خودرو نیز مشاهده می‌شود. با این حال نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو به یک نمایشگر 8 اینچی مجهز است. حال آن که نمایشگر به کار رفته در نسخه‌ی معمولی خودروی جیلی GC6 یک نمایشگر 7 اینچی است. همچنین باید به وجود سان‌روف نیز در خودروی جیلی GC6 نیو فیس اشاره کرد. آپشنی که در نسخه‌ی معمولی این خودرو مشاهده نمی‌شود. سایر امکانات و قابلیت‌های مهم خودروی جیلی GC6 نیو فیس یا تیپ اکسلنت را نیز می‌توانید در ادامه‌ی این متن به شکل خلاصه مشاهده کنید.

نمای کابین جیلی GC6 نیو فیس

  • مجهز به سیستم ایزو فیکس برای محافظت کودک در صندلی‌های خودرو
  • وجود قفل کودک برای در‌های عقب خودرو
  • بهره‌مندی از سیستم محافظت از اعضای بدن سرنشینان
  • دارای سیستم خودکار قطع کردن سوخت پس از وقوع تصادف
  • بهره‌مندی از سیستم باز کردن خودکار قفل در‌های خودرو پس از وقوع تصادف
  • وجود پوشش چرمی دو رنگ روی صندلی‌های خودرو
  • بهره‌مندی از صفحه‌ نمایش لمسی 8 اینچی که از سیستم بلوتوث پشتیبانی می‌کند و از امکان ارتباط با موبایل نیز برخوردار است 
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • وجود چراغ‌های بدرقه در بخش جلو به همراه چراغ‌های روشنایی روز
  • درای سیستم صوتی چند رسانه‌ای که از وجود چهار عدد بلندگو بهره می‌برد و به قابلیت پخش فایل‌های MP5 مجهز است
  • وجود شیشه ضد بخار در بخش عقب
  • وجود چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی
  • وجود استراحت‌گاه دست در بخش میانی کنسول جلو
  • وجود چراغ خطر درون در‌های خودرو
  • برخورداری چراغ‌های عقب خودرو از کیفیت ال ای دی
  • بهره‌مندی خودرو از رینگ‌های آلومینیومی

شاید آپشن‌های خودروی جیلی GC6 نیو فیس در نگاه کلی از نظر کمیت چندان چشم‌گیر جلوه نکند. با این حال امکانات یاد شده برای خودرویی در این حد و اندازه کم و بیش معقول به نظر می‌رسد. به خصوص آن که امکاناتی نظیر سان‌روف و نمایشگر 8 اینچی لمسی موارد مشتری پسندی به شمار می‌روند و در نظر مخاطب کاملا جلب توجه می‌کنند.

مشخصات ظاهری جیلی GC6 نیو فیس

مشخصات ظاهری

در مجموع اکثر تفاوت‌های موجود میان خودروی جیلی GC6 و نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو در مشخصات ظاهری این دو محصول نمایان می‌شود. در نمای جلوی خودرو شاهد چراغ‌های روشنایی روز هستیم. همچنین نوع طراحی چراغ‌های جلو نیز در این خودرو نسبت به نسخه‌ی معمولی آن تغییر یافته و حالت باریک‌تری به خود گرفته است.

از دیگر تغییرات نمای جلوی این خودرو می‌توان به تغییر شکل بخش جلو پنجره‌ی آن اشاره کرد. در واقع با تغییر یافتن طراحی چراغ‌ها و بخش جلو پنجره‌ی این خودرو، چهره ی جیلی GC6 نیو فیس جدی‌تر از نسخه‌ی معمولی این محصول جلوه می‌کند. نظیر تغییرات یاد شده را می‌توان در نوع طراحی سپر جلوی این دو محصول نیز مشاهده کرد.

به طور کل نمی‌توان گفت که تغییر شکل نمای جلوی خودروی جیلی GC6 نیو فیس موجب زیباتر شدن این خودرو نسبت به نسخه‌ی معمولی آن شده است. چرا که زیباتر جلوه کردن نسخه‌ ابتدایی و فیس لیفت این خودرو بیشتر به سلیقه‌ی افراد مختلف بستگی دارد.

آشنایی با جیلی GC6 نیو فیس
تغییرات موجود در نمای عقب خودروی جیلی GC6 نیو فیس نسبت به نمای جلوی آن نامحسوس‌تر به نظر می‌رسد. اگر از دور به چراغ‌های عقب خودروی جیلی GC6 و نسخه‌ی فیس لیفت آن نگاه می‌کنیم شاید تفاوت چندان واضحی میان آنها احساس نشود. اما با نزدیک‌تر شدن به این دو خودرو تغییر فرم چراغ‌های عقب آن‌ها کاملا مشخص خواهد بود. همچنین نوع طراحی سپر عقب خودروی جیلی GC6 نیو فیس نیز تا حدی نسبت به نسخه‌ی معمولی آن تغییر یافته است. با این حال در نمای کنار تفاوت چندان فاحشی میان خودروی جیلی GC6 و نسخه‌ی فیس لیفت آن وجود ندارد.

با ورود به فضای کابین خودروی جیلی GC6 نیو فیس نخستین تفاوت‌ موجود میان نمای داخل این خودرو با مدل معمولی آن در تغییر شکل سیستم سرگرمی این دو خودرو به چشم می‌آید. در عمل به جز تغییر مذکور و همچنین تغییر شکل یافتن نوع طراحی فرمان این خودرو (که حالت اسپورت‌تری به خود گرفته است) شاید نتوان تفاوت قابل توجهی را میان نمای داخل خودروی جیلی GC6 نیو فیس و مدل معمولی این خودرو مشاهده کرد.

در مجموع می‌توان تغییرات ظاهری خودروی جیلی GC6 نیو فیس نسبت به نسخه‌ی معمولی این خودرو را مناسب و مثبت ارزیابی کرد.

نمای داخل جیلی GC6 نیو فیس

قیمت

در حال حاضر تنها خودروی جیلی GC6 نیو فیس در ایران مونتاژ می‌شود. به این معنی که فعلا خبری از عرضه شدن نسخه‌های کار نکرده و صفر کیلومتر مدل معمولی این خودرو در بازار نیست.

در همان ابتدای معرفی خودروی جیلی GC6 نیو فیس در ایران قرار بر این بود که قیمت این خودرو در بازار رقمی معادل 59 میلیون تومان باشد. با این حال تلاطم قیمت‌ها اکنون رقم پرداختی برای خریدن این خودرو را به حدود 88 میلیون و 500 هزار تومان (در زمان نگارش این متن) افزایش داده است. در مجموع افزایش 29.5 میلیون تومانی قیمت خودروی جیلی GC6 نیو فیس در طول مدت شش ماه نمی‌تواند خبر چندان خوشایند و امیدوار کننده‌ای باشد.

خودروی بسترن B30 را می‌توان یکی از جدی‌ترین رقیب‌های خودروی جیلی GC6 نیو فیس قلمداد کرد. با این حال این خودرو حداقل 18 تا 20 میلیون تومان گران‌تر از نسخه‌ی فیس لیفت خودروی GC6 معامله می‌شود. در حالی که توان فنی این دو خودرو تقریبا مشابه با یکدیگر است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که خودروی بسترن B30 از لحاظ کیفیت آپشن‌هایی که ارائه می‌دهد در جایگاه بالاتری نسبت به خودروی جیلی GC6 نیو فیس می‌ایستد. 

به هر حال اگر قصد پرداخت پول کمتری را برای خرید یک خودروی سواری متوسط چینی دارید، بهتر است به جای بسترن B30 به سراغ خودروی جیلی GC6 نیو فیس بروید. در پایان این متن شما را به تماشای ویدیویی از بررسی قابلیت‌های خودروی جیلی GC6 نیو فیس دعوت می‌کنیم.



لینک منبع

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

آخرین مطالب